شناسهٔ خبر: 136257 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

عضو کمیسیون صنایع:

واردات‌چی ۲۰۰میلیونی مظلوم است یا معدن‌چی که ۱۰هزار تومان پول داروی بچه‌اش را ندارد؟

حسینی کیا.jpg عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اینکه استفاده از رانت برای واردات خلاف مسیر اقتصاد مقاومتی است، گفت: برخی جوانان بیکارند و کسی به داد آنها نمی رسد، آن وقت دختر وزیر با واردات ۲۰۰ میلیون تومانی مظلوم و بیکار است!!

سید  جواد حسینی کیا در خصوص واردات پوشاک اروپایی توسط خانواده وزیر آموزش پرورش اظهار داشت: در جامعه اسلامی برای مردم مهم است که اگر مزیتی وجود دارد، برای همه برابر باشد نه اینکه عده‌ای از رانت مالی و دولتی استفاده کند.

وی ادامه داد: در جامعه‌ای که جوان آن نمی تواند شغلی داشته باشد و  ازدواج کند و یا معدن‌چی که برای اندک درآمدی مجبور است چنین سختی بکشد و در کنار آن با اتفاقات ناگوار دست‌ و پنجه نرم می‌کند و ۱۰ هزار تومان برای داروی بچه اش ندارد، فردی با واردات ۲۰۰ میلیون تومانی به عنوان بیکار و مظلوم معرفی می‌شود و این وضعیت برای جامعه اسلامی مطلوب نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه واردات این چنینی منجر به تعطیلی کارخانجات داخلی می‌شود، تصریح کرد: واردات این محصولات و دریافت مجوز را استفاده از رانت، در حالی است که کشور ما در صنعت نساجی و ریسندگی حرف اول را در منطقه می‌زند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: واردات محصولاتی که در داخل مشابه آن وجود دارد در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نبوده بلکه برعکس این جریان نیز حرکت می‌شود به نوعی که حتی ضربه زدن به کشور محسوب می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید خودش در این راه پیش‌قدم و افراد را معرفی کند و حتی راه را برای برخورد با این افراد باز نگه دارد.

یک کارگر معدن آزادشهر دیروز در اعتراض به روحانی گفت: ۲۰ میلیون از این شرکت طلب دارم اما ۱۰ هزار تومان ندارم که فرزندم را دکتر ببرم. شما با ماهی یک‌میلیون تومان می‌توانید زندگی کنید؟