شناسهٔ خبر: 134680 - سرویس سیاست
منبع: مهر

استقبال قابل توجه تهرانی‌ها از ثبت‌نام در انتخابات شوراها

انتخابات/2 فرماندار تهران گفت: در ساعات اولیه ثبت‌نام شاهد حضور بیش از ۱۵۰نفر در محل ثبت نام در فرمانداری تهران برای نامزدی در انتخابات شوراها هستیم.

به گزارش «نماینده» مستقر در ستاد انتخابات فرمانداری تهران، از ساعت ۸ صبح امروز ثبت نام داوطلبان حضور در شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور آغاز شد.

فرماندار تهران: ۱۵۰ نفر در ساعت اول برای شورای شهر تهران ثبت نام کردند

عیسی فرهادی فرماندار تهران در جمع خبرنگاران از حضور پر رنگ مردم در روز ثبت نام شوراها خبر داد و گفت: در ساعات اولیه ثبت نام شاهد حضور بیش از ۱۵۰نفر در محل ثبت نام در فرمانداری تهران برای نامزدی در انتخابات شوراها هستیم.

وی گفت: این حضور نشان دهنده حضور با شکوه مردم در انتخابات است.

عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران: اصلاح طلبان تاکنون جلسه ای برای انتخاب شهردار نداشته اند

عبدالحسین مختاباد در جمع خبرنگاران در خصوص اختلاف کارگزاران و اصلاح طلبان برای شهرداری محسن هاشمی و مهرعلیزاده گفت: این اظهارات در حد شایعه است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اصلاح طلبان تاکنون برای بستن لیست و انتخاب شهردار جلسه ای نداشته اند و همه فعالیت ها بعد از اعلام صلاحیت ها آغاز خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تصمیم کارگزاران و اصلاح طلبان مبنی بر انتشار لیست‌های انتخاباتی همراه با اعلام شهردار مورد نظر گفت: فکر خوبی است که مردم بدانند شهردار مورد انتخاب لیست ها چه کسانی هستند تا بر این اساس تصمیم بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه فعلا صحبت در مورد مصادیق زود هنگام است، اظهار داشت: کارگزاران و اصلاح‌طلبان بالاخره در مورد لیست شوراها و گزینه شهردار به تفاهم خواهند رسید.

مختاباد در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه کارگزاران و اعتدالیون نزدیک به دولت به دنبال در اختیار داشتن شهرداری هستند و اجازه حضور گزینه مورد نظر اصلاح‌طلبان در شهرداری را نخواهند داد، گفت: جناح اصلاح‌طلب، دولت و کارگزاران تا الان سعی کردند رفتار بخردانه ای داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات تهران: داوطلبان با مدارک کامل به فرمانداری مراجعه کنند

علی اصغر ناصربخت رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران در جمع خبرنگاران گفت:مشکل خاصی برای ثبت نام از داوطلبان وجود ندارد.

وی ادامه داد: داوطلبان قانون را خوب مطالعه کنند و با مدارک کامل اقدام به ثبت نام کنند زیرا در صورت همراه نداشتن حتی یک مدرک امکان ثبت نام داوطلب وجود ندارد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت:داشتن اصل مدارک از جمله شناسنامه کارت ملی و سایر مدارک الزامی است.

ناصربخت درباره صدور گواهی عدم سو پیشینه گفت: دفاتر پیشخوان دولت در مدت ثبت نام فعال هستند و داوطلبان می توانند گواهی عدم سو پیشینه دریافت کنند کسانی که به دفاتر پیشخوان مراجعه و ثبت نام می کنند یک مرحله از فرایند انتخابات جلوتر خواهند بود.

اصلاح طلبان برای ثبت نام صف کشیدند

براساس این گزارش استقبال اصلاح طلبان از ثبت نام در روز نخست بسیار بیش از اصولگرایان بوده است و از نخستین دقایق ثبت نام شهربانو امانی، محمدحسین مختاباد، ابراهیم اصغرزاده، انصاری، حامد قادرمرزی، حقانی، مجید سرسنگی و هادی ساعی در فرمانداری ثبت نام کردند.

تا ساعت ۱۵ از اولین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراها در تهران رحمت الله خسروی(عضو شورای شهر دوره اول)، مجید سر سنگی (مدیرعامل سابق خانه هنرمندان)، عبدالحسین ناصری، مهران کرمی، مرتضی الویری، هادی ساعی، عبدالحسین مختاباد، شهربانو امانی، ابراهیم اصغرزاده، بیتا سحر خیز، غلامرضا انصاری، محمد حقانی، علی صابری، مهدی نادمی، مهران کرمی با حضور در فرمانداری تهران ثبت نام کرده اند.