شناسهٔ خبر: 134659 - سرویس سیاست
منبع: تسنیم

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی منصوب شد/مسجد جامعی در بهشت ماندنی شد

بروجردی اشرف بروجردی با حکم رئیس‌جمهور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران شد.

به گزارش «نماینده»، ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در حکمی اشرف بروجردی را برای یک دوره چهار ساله به عنوان «رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران» منصوب کرد.

متن حکم حجت‌الاسلام حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سرکار خانم دکتر اشرف بروجردی

در اجرای تبصره(۲) ماده (۵) قانون اساسنامه کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و بند (۳) مصوبه مورخ ۱۳۸۱.۶.۲ شورای عالی اداری و تأیید هیئت امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، با عنایت به تعهد و تجربیات ارزنده سرکار عالی به موجب این حکم به مدت چهار سال به عنوان «رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران» منصوب می‌شوید.

توفیق شما را در انجام وظایف محوله با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

حسن روحانی

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران

بنابراین گزارش، احمد مسجد جامعی"وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت اصلاحات و عضو کنونی شورای شهر تهران"۲۷ دی ماه سال جاری از عضویت در شورای شهر استعفاء داد.

او در نامه ای به رئیس شورای شهران آورده بود: «با توجه به پیشنهاد رییس جمهور برای انجام وظیفه در سازمان اسناد و کتابخانه ملی، استعفای خود از عضویت شورای اسلامی شهر تهران به استناد بند ۲ ماده ۲۸ قانون شوراها اعلام می‌کنم.»

اما پس از حادثه پلاسکو، مسجد جامعی استعفاء خود از شورای شهر تهران را پس گرفت و در خیابان بهشت ماندنی شد؛ سرانجام امروز رئیس جدید کتابخانه ملی با حکم رئیس جمهور منصوب شد.

پیش از این برخی از رسانه ها اعلام کرده بودند: «اشرف بروجردی رئیس کمیته بانوان ستاد حسن روحانی در انتخابات سال ۹۶ شد».

او فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت است.