شناسهٔ خبر: 134247 - سرویس بین‌الملل
منبع: تسنیم

فعال فلسطینی: همه جنگ‌های منطقه برای حذف عقل مدبر مقاومت یعنی ایران است

سکریه مقاومت و نهضتی که انقلاب در تمامی عرصه‌های علمی، اجتماعی، اقتصادی و فناوری به وجود آورد به آن اندازه که دشمنان را ترساند موجب تعجب دوستان نیز شد.

به گزارش «نماینده» عبدالملک سُکری عضو جنبش جهانی بازگشت به فلسطین در خصوص برگزاری کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در وضعیت کنونی منطقه و اولویت‌های حمایت از مقاومت در مقطع کنونی گفت: امروز در منطقه ما، مقاومت با جنگی وحشیانه روبه‌رو است که به تمام معنا یک جنگ جهانی است. در این جنگ ناتو با فرماندهی آمریکا و صهیونیستم جهانی با کمک ابزارهایشان که سازمان‌های عرب مزدور صهیونیست‌ها هستند اعم از کشورهای حوزه خلیج فارس و غیر حوزه خلیج فارس وارد شده‌اند. این دشمنان توان بالایی در عرصه سیاسی، مالی، اقتصادی، رسانه‌ها، جنگ فرسایشی و جنگ هوشمند دارند این جنگ را دنبال می‌کنند و دهها سال است که علیه ما وارد جنگ شده‌اند. ما هم با امکانات و توانمندی‌هایمان با آنها مقابله می‌کنیم و اعلام می‌کنیم که بسیار اسطوره‌ای در مقابل آنها مقاومت کرده‌ایم و پیروزی‌های بارزی را به دست آوردیم، در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ در لبنان، در ۳ جنگ سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ در غزه، به همین دلیل آنها حوزه این جنگ را در محور مقاومت گسترش دادند و آنچه امروز ما در سوریه، عراق و جنگ ظالمانه‌ای که در یمن اتفاق می‌افتد می‌بینیم همگی بخشی از این جنگ علیه محور مقاومت است. و تحریم‌ها و محاصره‌ای که جمهوری اسلامی ایران با آن مواجه است مگر به این دلیل نیست که ایران از مقاومت پشتیبانی کرده، عقل مدبری است که محور مقاومت را مدیریت می‌کند، به همین دلیل آنها می‌خواهند این عقل مدبر و حامی و پشتیبان و رهبر مقاومت را هدف قرار دهند.

وی افزود: ما وارد این جنگ می‌شویم. مهمترین اولویت، اعتماد به نفس و ایمان ما به درستی راهمان است. ما از خود دفاع می‌کنیم و به‌حق هستیم و با باطل مقابله می‌کنیم. آنها دروغگویند و با تزویر و خرج کردن پول‌های کلان می‌خواهند گمراهی ایجاد کنند. صدها میلیارد دلار برای جنگ‌های کوچک هزینه می‌کنند اما ما بسیار کم می‌توانیم هزینه کنیم و با وجود ناکافی بودن امکانات مالی، نظامی و اطلاعاتی بازایستاده‌ایم و مقاومت می‌کنیم. زیرا ما یاران حقیقت و صاحبان این سرزمینیم، مقاومت می‌کنیم و هرگز ترکش نخواهیم کرد. حاشا که از آن مهاجرت کنیم یا کوچ نماییم و به‌اذن الهی پیروزی از آن ما است.

عضو جنبش جهانی بازگشت به فلسطین درخصوص انتظاراتی که از این چنین کنفرانس‌هایی می‌رود، گفت: این کنفرانس در بالاترین سطح اهمیت قرار دارد؛ اولاً از حیث زمانی به‌دلیل آنکه یک ماه پس از انتخاب رئیس جمهور جدید آمریکا برگزار شده است، رئیس جمهوری که نیمه‌مجنون و حامی صهیونیسم جهانی است. هیچ کس نمی‌داند که برنامه او چیست. هیچ کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند که او چه می‌خواهد و چه خواهد کرد. هر روز یک سیاست جدید در پیش می‌گیرد. اما او دشمن محور مقاومت است و به همین دلیل در جنگ نرم هر چیزی را انتظار می‌کشیم، حتی درگیری نظامی نیز امکان دارد. درگیری نظامی بعید نیست اما دشمن می‌داند که در صورت وقوع درگیری نظامی هزینه سنگینی را پرداخت خواهد کرد، زیرا از توانمندی‌های مقاومت در جمهوری اسلامی ایران، مقاومت لبنان، عراق، سوریه و فلسطین خبر دارد، لذا زمان برگزاری بسیار مهم است. برگزاری این کنفرانس در زمان حاضر پیامی بود به تمام کسانی که این مسئله برایشان اهمیت دارد مبنی بر اینکه بدانند ما بر راه مقاومت و خط مقاومت مستدام هستیم و هرچند که دشمن قوی باشد یا از امکانات بالا برخورد باشد و یا دیوانه باشد این مسیر و این گزینه را دنبال می‌کنیم، باید بدانند که اگر وارد جنگ شوند ما نیز وارد جنگ خواهیم شد.

فعال فلسطینی ساکن اردوگاه‌های لبنان با اشاره به تجربه انقلاب اسلامی و توجه به مقاومت برای ادامه راه افزود: ما یاران حقیقتیم و از حق در مقابل باطل دفاع می‌کنیم و از جنگ نمی‌هراسیم. ما از امکانات، تخصص و تجاربی برخوردار شده‌ایم که ما را برای شکست دادن آمریکا و غیر آمریکا آماده می‌کند. در آن هنگام که این اتفاق بیفتد جهان دیگری به وجود خواهد آمد. جهان جدید، جهان حقیقت و جهان حقوق بشری حقیقی خواهد بود نه آن‌گونه که آنها به‌دروغ ادعا می‌کنند مدافع حقوق بشر هستند. ما هستیم که از حقوق بشریت دفاع می‌کنیم. ما مورد ظلم قرار گرفته‌ایم و آنها ظالم‌اند. ما از خودمان دفاع می‌کنیم، به همین دلیل پیام این حقوق بشر به جهان پیام حقیقی ایمانی محمدی است. همان‌گونه که مشاهده می‌کنیم به‌رغم همه جنگ‌ها، محاصره‌ها و تحریم‌ها، ما شاهد موفقیت تجربه ۳۸ ساله انقلاب اسلامی هستیم. مقاومت و نهضتی که انقلاب در تمامی عرصه‌های علمی، اجتماعی، اقتصادی و فناوری به وجود آورد به آن اندازه که دشمنان را ترساند موجب تعجب دوستان نیز شد، به همین دلیل ما می‌گوییم که پیروزیم و پیام جمهوری اسلامی به‌اذن الهی تمام منطقه را فرا خواهد گرفت.