شناسهٔ خبر: 134149 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

واگذاری ۱۰ درصد از فعالیت‌های وزارت بهداشت به غیردولتی‌ها

خانه ملت 43 براساس مصوبه نمایندگان مجلس، وزارت بهداشت در سال آینده موظف به واگذاری ۱۰ درصد فعالیت‌هایش به بخش غیردولتی شد.

به گزارش«نماینده»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۱۵ اسفند) پارلمان و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۳۹۶ کل کشور، از مجموع ۲۴۴ نماینده حاضر، با ۱۴۸ رای موافق، ۴۶ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع، بند (ب) تبصره ۲۰ این لایحه را تصویب کردند.

طبق بند(ب) تبصره ۲۰ لایحه بودجه ۹۶، به منظور توسعه مشارکت مردمی و استفاده بیشتر از ظرفیت بخش غیردولتی در امور تصدی‌گری درمان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است در سال ۱۳۹۶ تا ده درصد(۱۰%) از فعالیت‌های خود را که در بخش دولتی انجام می‌شود، براساس سازوکارهای پیش‌بینی‌شده در قانون مدیریت خدمات کشوری واگذار کند.

آیین‌نامه اجرایی این بند شامل امتیازات و تسهیلات در نظر گرفته‌ شده برای بخش غیردولتی داوطلب و نحوه نظارت بر این نوع فعالیت‌ها و شاخصهای کمی و کیفی که باید مورد رعایت بخش غیردولتی مجری قرار گیرد، توسط سازمان‌های «برنامه و بودجه کشور» و «اداری و استخدامی کشور» با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.