شناسهٔ خبر: 134002 - سرویس مجلس
منبع: فارس

دادن اختیار افزایش حقوق مدیران به دولت فاجعه است

حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دادن اختیار افزایش حقوق مدیران به دولت، هزینه‌های جاری کشور را چندبرابر می‌کند.

به گزارش «نماینده» حسینعی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اصلاحیه مجلس بر ماده ۳۸ لایحه برنامه ششم توسعه گفت: نحوه اصلاح این ماده درواقع نوعی فاجعه است و مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس با اصلاح و مصوبه خود باعث شدند تا حقوق‌های نجومی در کشور قانونی شود.

وی افزود: با اصلاحیه‌ای که امروز مجلس در ماده ۳۸ لایحه برنامه ششم ایجاد کرد، تعیین میزان حقوق کارشناسان، مشاغل تخصصی، واحدهای عملیاتی و هم پست‌های مدیریتی در اختیار دولت قرار گرفت تا به هر میزانی که بخواهد، با پیشنهاد رئیس یک قوه یا وزیر یا معاون رئیس جمهور در قالب شورای حقوق و دستمزد افزایش پیدا کند که این امر برای کشور بسیار خطرناک است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از یک سو همسان‌سازی حقوق کارگران بازنشسته از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد ایراد واقع می‌شود و گفته می‌شود که به دلیل داشتن بار مالی زیاد انجام آن در توان دولت نیست اما در ماده ۳۸ افزایش حقوق مدیران و دیگر بخش‌های ذکرشده در این ماده در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: اگر تاکنون یک مدیر یا یک مقام خود حقوق نجومی دریافت می‌کرد، با اصلاحی که امروز در ماده ۳۸ لایحه برنامه ششم توسعه ایجاد شد، اگر مدیری اطرافیان خود را که با هر واسطه‌ای بر سر کار دولتی آورده باشد، این افراد نیز می‌توانند حقوق‌های نجومی دریافت کنند.

وی افزود: درخواست من از مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که این مصوبه را رد کند چرا که در آینده ما در سیستم اداری با افراد زیادی مواجه خواهیم بود که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: این موضوع هزینه‌های جاری کشور را چندبرابر می‌کند و یک فاجعه به تمام معنا در کشور با این اقدام در حال رخ دادن است.