شناسهٔ خبر: 132882 - سرویس سیاست
منبع: تسنیم

هر روز بر ‌موشک‌ها، شناورهای جنگی و موشک‌اندازهای ‌ایران افزوده می‌شود

سردار سلامی/2 جانشین فرمانده‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هر روز بر تعداد موشک‌ها، شناورهای جنگی و موشک‌اندازهای پدافندی ایران افزوده می‌شود و آسمان و زمین و دریا تحت کنترل و تسلط ملت ایران است.

به گزارش «نماینده»، سردار حسین سلامی ظهر امروز در کنگره سردار شهید محمود خادمی‌ ۱۷۰۰ شهید شهرستان کاشان اظهار داشت: انقلاب بزرگ امام خمینی(ره) ‌ بعثت مجدد اسلام بود و همان‌گونه که پیامبر(ص) با نزول آیات وحی بر قلبش بشریت را از جاهلیت نجات داد و انسان خفته در گورستان جهان را بیدار کرد و افق‌های بلند خورشید اسلام را بر تمام نقاط عالم گسترش داد تا عدالت، آزادی، اخلاق و معنویت جوهر اصلی حیات انسان شود، انقلاب امام خمینی(ره) برای از بین بردن جاهلیت مدرن و بیداری مسلمانان از گورستان جاهلیت نوین بود و انقلاب شکوهمند اسلامی را از افق ایران برای محو حاکمیت غیرمسلمانان آغاز کرد.

وی گفت: تا قبل از انقلاب جهان اسلام بخشی از جغرافیای عالم کفر شده بود و دنیای غرب با محوریت آمریکا بر سرنوشت مسلمانان حاکم شده بود و کفر به خدا و ایمان به طاغوت بخشی از زندگی مسلمانان شده بود و جهان اسلام تحت غارت و چپاول ثروت و هویت فرهنگی از سوی دشمنان اسلام قرار داشت.

*شکوه انقلاب شکستن استخوان‌های قدرت بزرگی بود که بر کشورهای اسلامی و ایران خیمه زده بود

سلامی ابراز داشت: هیچ سرزمین مستقلی در اسلام وجود نداشت و حاکمان دست‌نشاندگان استعمار بودند و فقر و بردگی و وابستگی مشخصه اصلی دنیای اسلام را شکل می‌داد اما امام خمینی(ره) با انقلاب نبوی خود روح جدیدی بر پیکره جهان اسلام دمید و شکوه انقلاب شکستن استخوان‌های قدرت بزرگی بود که بر کشورهای اسلامی و ایران خیمه زده بود.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که در بعثت اولیه اسلام منافقان و مشرکان در مقابل طلوع نور خورشید بایستند، در این دوره نیز منافقان و مشرکان با یکدیگر متحد شده‌اند تا نور خداوند بر قلب مسلمانان جلوه‌گر نشود.

سردار سلامی افزود: ایران سرزمینی بود که قدرت‌های بزرگ قدرت خود را از طریق تسلط بر آن به تمام جهان گسترش می‌دادند و اسلام با پیام‌های آسمانی خود خواهان جاری کردن احکام خداوند روی زمین بود و این خلاف منافع قدرت‌های بزرگ بود زیرا اسلام به عدالت، آزادی و استقلال ملت معتقد است درحالی که غربی‌ها و شرقی‌های ستمگر به ستمگری، غارت و ایجاد دنیایی با محورهای دوگانه می‌اندیشند و برای ملت‌هایی نظیر ما هویت مستقلی قائل نیستند.

*تمام جهان خواستار این بودند که ایران را از جغرافیا حذف کنند

جانشین فرمانده سپاه مطرح کرد: دشمنان می‌خواهند در مدار اراده آنها عمل کنیم و امروز تمام قدرت خود را متحد کرده‌اند تا در مقابل انقلاب بزرگ ما بایستند اما طرح‌هایشان ناکام ماند.

وی ادامه داد: تمام جهان خواستار این بودند که ما را از جغرافیا حذف کنند و نشان دهند ما بدون تکیه بر قدرت‌ها نمی‌توانیم بایستیم و بدون وابستگی به آمریکا حیات ملت ممکن نیست اما شهدا نشان دادند با تکیه بر ایمان و اسلام و با تبعیت از رهبری در مقابل هر قدرتی با هر عظمتی می‌توانند بایستند.

وی گفت: تاریخ شکوهمند ما سرشار از این پیروزی‌ها علیه مستکبران است و با تکیه بر جهاد و شهادت در مقابل هر قدرتی می‌توان ایستاد و از شرف و حیثیت مسلمانان دفاع کرد و اگر امروز اجتماع کرده‌ایم تا از شهدا تجلیل کنیم به این دلیل است که هرآنچه امروز عظمت، رفاه، استقلال و آزادی و پیشرفت داریم مرهون خون‌های ریخته شده شهیدان است.

*تمام قدرت‌های بزرگ در طول ۴۰ سال گذشته تلاش کردند ملت ایران را شکست دهند

سردار سلامی اعلام داشت: ملت ایران آموخته ‌که اگر جبهه وسیعی علیه دشمنان خدا نگیرد و در مقابل دشمن زانو زند نمی‌تواند به استقلال، عزت، رفاه و پیشرفت برسد و امروز هر کشوری که قوی است، مستقل و پیروز است و سرنوشت دولت‌ها و ملت‌های ضعیف اشغال است.

وی اظهار کرد: تمام قدرت‌های بزرگ در طول ۴۰ سال گذشته تلاش کردند ملت ایران را شکست دهند و توطئه‌ها و فتنه‌های زیادی پیاده کردند که برای گذر از اینها ملت صبر کرده ‌و شهیدان و جانبازان بسیاری داده است.

جانشین فرمانده سپاه گفت: تحریم اقتصادی، جنگ داخلی، تهاجم فرهنگی، ترور دانشمندان و علما، فشار برای ممانعت از پیشرفت علمی هسته‌ای و خلع سلاح کردن از جمله دسیسه‌های دشمن علیه ما بوده ‌که می‌بینید چگونه تمام این توطئه‌ها و فتنه‌ها خنثی می‌شود.

* هرگز شکست نخواهیم خورد بلکه شکست را به جبهه دشمن هدایت می‌کنیم

سلامی افزود: نظام اسلامی ایران توانسته ‌نفوذ عظیمی در منطقه جهان اسلام داشته باشد  و موفقیت بزرگ مسلمانان نشان می‌دهد که جغرافیای تسلط بر قدرت‌های جهان اسلام تنگ شده است.

وی تصریح کرد: این ملت آن‌قدر بزرگ بود که از دیوار تحریم‌ها عبور کرد و امروز ما در یک جهاد بزرگ درگیریم و تا زمانی که شهادت آرزوی مردان اسلام است و تکیه بر آیات قرآن راه روشن ماست هرگز شکست نخواهیم خورد بلکه شکست را به جبهه دشمن هدایت می‌کنیم.

سلامی خاطرنشان کرد: با تکیه بر ایمان می‌توان بر سلاح پیروز شد و دشمنان ما اکنون هراسناک هستند و قدرت واقعی ما را درک کرده‌اند و دشمنان هرگاه احساس ترس می‌کنند متحد می‌شوند و بر ما فشار می‌آورند و تهدید و جوسازی می‌کنند تا از طریق عملیات روانی بر اراده مردم تأثیر بگذارند.

* هر روز بر تعداد موشک‌ها، شناورهای جنگی و موشک‌اندازهای پدافندی ایران افزوده می‌شود

سلامی اظهار داشت: اگر قدرت موشکی ما قدرتی نبود که بر دل آمریکا هراس وارد کند دلیلی به این جنجال‌ها نبود و امروز قدرت عظیم موشکی ایران جزء قدرت‌های بی‌نظیر بازدارنده جهان است.

وی اعلام داشت: ملت ایران آموخته ‌با تکیه بر ایمان درونی خود عظمت ایجاد کند و این نظام کنونی جهان معتقدند حق با کسی است که غلبه دارد و ما هرگز در مقابل خواسته قدرت‌های جهان تغییر مسیر نمی‌دهیم و هر روز قدرت موشکی و غیرموشکی ما به‌روز می‌شود.

سلامی گفت: هر روز بر تعداد موشک‌ها، شناورهای جنگی و موشک‌اندازهای پدافندی ایران افزوده می‌شود و آسمان و زمین و دریا تحت کنترل و تسلط این ملت است و اینجا سرزمینی نیست که یک بیگانه بتواند با نیت شوم بر آن پای گذارد؛ اینجا سرزمین دلاوران و شهیدان است.