شناسهٔ خبر: 132147 - سرویس مجلس
منبع: فارس

لاریجانی: جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را...

لاریجانی رئیس مجلس خطاب به نمایندگانی که در جریان بررسی برنامه ششم خواستار بیان پیشنهادات الحاقی بودند، با بیان اینکه اگر امروز (پنج‌شنبه) رسیدگی به برنامه ششم به پایان نرسد، مجبوریم فردا (جمعه) هم نشست علنی داشته باشیم، به قرائت مصرعی از یک بیت شعر پرداخت و گفت: «جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را...».

به گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از صبح امروز (پنج‌شنبه) و در نوزدهمین روز متوالی رسیدگی به لایحه برنامه ششم توسعه را ادامه دادند.

وکلای ملت تاکنون با برگزاری 44 جلسه علنی، برنامه ششم توسعه را مورد رسیدگی قرار دادند و از روز گذشته بررسی مواد مراعا مانده این لایحه را آغاز کردند.

از صبح امروز و در جریان بررسی مواد مراعا مانده برنامه ششم، وکلای ملت مدام خواستار بیان پیشنهادات مکرر برای الحاق به مواد یا اصلاح مواد برنامه ششم بودند که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به درخواست‌های مکرر نمایندگان، از آنان درخواست می‌کرد با توجه به اینکه قرار است از هفته آینده مجلس به مدت 2 هفته نشست علنی نداشته و تعطیل باشد، لذا بهتر است از بیان پیشنهاداتی که احتمال رأی‌آوری آنان در صحن علنی پایین است و تنها وقت مجلس را می‌گیرد، صرف‌نظر کنند.

اما باز هم برخی نمایندگان خواستار بیان پیشنهادات الحاقی به مواد برنامه ششم بودند که رئیس مجلس با درخواست از آنان برای انصراف از بیان پیشنهادات‌شان، خطاب به وکلای ملت می‌گفت اگر حتی یکی از نمایندگان پیشنهادات الحاقی به مواد را مطرح کند، در ان شرایط همه نمایندگان خواستار بیان پیشنهادات الحاقی‌شان هستند، فلذا با توجه به اینکه می‌خواهیم هفته آینده نشست علنی نداشته باشیم، بهتر است از بیان پیشنهادات الحاقی صرف‌نظر کنید تا سریع‌تر رسیدگی به برنامه ششم توسعه به اتمام برسد.

اما باز هم نمایندگان مجلس خواستار بیان پیشنهادات مکررشان بودند که رئیس مجلس خطاب به وکلای ملت با بیان اینکه اگر امروز (پنج‌شنبه) رسیدگی به برنامه ششم توسعه به پایان نرسد، مجبوریم فردا (جمعه) هم نشست علنی داشته باشیم، به قرائت مصرعی از یک بیت شعر پرداخت و گفت: «جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را».

در ادامه نشست صبح امروز پارلمان، مجدداً سیدناصر موسوی‌لارگانی نماینده فلاورجان خطاب به رئیس مجلس که اجازه بیان پیشنهادات وکلای ملت را نمی‌داد، گفت: به چه دلیلی می‌خواهید 2 هفته مجلس را تعطیل کنید!؟ فکر کردید ما به حوزه‌های انتخابیه‌مان برویم زیر باد کولر هستیم یا بادمان می‌زنند!؟

وی همچنین تصریح کرد: ما در حوزه‌های انتخابیه تا 12 شب دنبال بدبختی مردم هستیم.

سپس علی لاریجانی رئیس مجلس خطاب به موسوی‌لارگانی گفت: ما می‌خواستیم رسیدگی به برنامه ششم توسعه را امروز به اتمام برسانیم تا شما به مناطق و حوزه‌های انتخابیه‌تان بروید، 5 هفته است که به طور مداوم نشست‌های علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شده است، اما اگر نمی‌خواهید به تعطیلات بروید، از روز شنبه هفته آینده تا پنج‌شنبه می‌توانیم در خدمت‌تان باشیم، بنده که خودم هفته آینده در تهران هستم و مشغول کارم، این شما هستید که می‌خواهید به مناطق‌تان بروید، ما از نظر آیین‌نامه داخلی مجلس نمی‌توانیم تا پیش از پایان رسیدگی به برنامه ششم توسعه، جلسات علنی پارلمان را متوقف کنیم.