شناسهٔ خبر: 132111 - سرویس مجلس
منبع: میزان

آخوندی حتی "هزار تومان" به جاده «ساری- تاکام» اختصاص نداد/ غرق ۳ ایرانی در یک کانال

دامادی43 عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزیر راه و شهرسازی در طی ۳ سال گذشته حتی هزارتومان هم به جاده ساری – تاکام اختصاص نداده است.

به گزارش «نماینده» محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس درباره تذکر خود به وزیر راه و شهرسازی درخصوص علت عدم توجه به جاده ساری- تاکام اظهار کرد: این جاده یک تاریخ ۲۷-۲۸ ساله دارد و زمان مرحوم پدر بنده که نماینده بودند دستور ساخت یک قسمت‌هایی از آن داده شده بود.

وی افزود: این جاده یکی از مبادی ورودی استان مازندران محسوب می‌شود زیرا مازندران به فلات ایران و کویر وصل می‌کند.

عضو کمیسیون عمران  مجلس تاکید کرد: جاده ساری – تاکام در کریدور شمال – جنوب یکی از جاده‌های مهم کشور است چه در بحث حمل و نقل عمومی و چه در بحث مسافری اهمیت بسیاری دارد ولی متاسفانه سالها است که افراد زیادی در این مسیر کشته می‌شوند ولی مسئولین بی توجه هستند.

نماینده مردم ساری در مجلس گفت: در سال ۹۰ اعتبار این جاده حدود ۲ میلیارد تومان بود ولی بعد از پیگیری هایی که انجام شد این مبلغ به ۸ میلیارد تومان رسید وبعد از آن نیز مبلغ ۱۹ میلیارد تومان به آن اختصاص پیدا کرد.

دامادی با اشاره به اینکه در مقطعی مبلغ ۶۰ میلیارد تومان بودجه به این جاده اختصاص پیدا کرد افزود: در بودجه امسال نیز مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان به این جاده اختصاص پیدا کرده است ولی متاسفانه افزایش ردیف اعتباری مصادف با عدم تخصیص بودجه است یعنی در طی سه سالی که آخوندی وزیر راه بوده است هزارتومان هم به این جاده پول نداده است.

وی خاطرنشان کرد: بارها در مجلس قبل واین مجلس بنده سوال نوشتم، ‌ تذکر دادم و پیگیر شدم ولی در این مملکت کسی به حرف نمایندگان مجلس گوش نمی‌دهد وقرار هم نیست که گوش دهد.


نماینده مردم ساری در مجلس اظهارکرد: متاسفانه ما به عنوان  نمایندگان ملت که در مجلس که در راس امور هستیم توجهی نمی‌شود و عملا کسی حرف ما را گوش نمی‌دهد بلکه تقابل هم می‌کنند برای اینکه کاری انجام نشود.

دامادی گفت: بنده درباره وضعیت جاده ساری – تاکام طرح سوال از وزیر راه را مطرح کردم و به هیئت رئیسه ارائه داده‌ام تا به این موضوع رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از آخرین تصادف در جاده ساری- تاکام ما از وزیر راه خواهش کردیم برای بازدید تشریف بیاورند ولی وی فرصت بازدید را هم نداشت از این رو این حداقل کار هم برای ما میسر نشد.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی وزیر پشت میزنشین نیست افزود: وزیر راه مثل وزیر اقتصاد نیست که پشت میز هم محاسبات خود را انجام دهد بلکه باید در میدان باشد و از راه‌های کشور بازدید کند و آنها را کنترل کند و نسبت به گزارش‌هایی که صورت می گیرد پاسخگو باشد.

نماینده مردم ساری در مجلس با اشاره به اینکه اگر آخوندی به گزارش‌های مربوط به جاده ساری – تاکام اکتفا می‌کرد به اوضاع این جاده سر و سامانی می‌داد اظهارکرد: آخرین تصادفی که در این جاده رخ داد باعث شد که در شب ۵ نفر جان خود را از دست بدهند که ۳ نفر از آنها در جاده‌ای که رودخانه ندارد غرق شدند.

دامادی تصریح کرد: کانالی را در جاده ساری – تاکام ایجاد کرده بودند که بنده بارها درباره پرکردن این کانال تذکر دادم که متاسفانه این کار را انجام ندادند و باران بارید و آب در این کانال پر شد وسبب شد تا این حادثه تصادف پراید داخل کانال افتاده و سه نفر از عزیزان ما در این حادثه غرق شوند که با وجود این اتفاق حتی آقای وزیر به خود اجازه ندادند یک تیمی را به آنجا بفرستند و یک گزارشی را تهیه کنند.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم استیضاح کنیم سیاسی می‌شود و اگر سوال دهیم، سوال نمایندگان از وزرا اهمیتی ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: ما مجلسی‌ها مقصر خودمان هستیم وزرا را به مجلس می‌آوریم اما متاسفانه یک عده تلاش می‌کنند که نماینده‌ای را که به دنبال حق است سوالش به نتیجه نرسد.

نماینده مردم ساری درمجلس با اشاره به اینکه در دوره گذشته مجلس طیب نیا ۴ کارت زرد داشت و باید طبق آیین‌نامه وزرایی که ۳ کارت زرد دارند باید در مجلس استیضاح شوند تاکید کرد: شاهد بودیم که چنین اتفاقی در مجلس صورت نگرفت، اینها مسائل غلطی است که در مجلس رخ می‌دهد و در نتیجه باعث تضییع حق مردم می‌شود.