شناسهٔ خبر: 131738 - سرویس مجلس
منبع: فارس

ارجاع شکایت ساداتی‌نژاد از صادقی به قوه قضائیه/ ۲ شکایت «فریدون» از کریمی‌قدوسی در حیطه وظایف نمایندگی تشخیص داده شد

جمالی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت آقای ساداتی نژاد از آقای صادقی را به قوه قضاییه ارجاع داد.

به گزارش «نماینده»، محمدجواد جمالی نوبندگانی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان پس از پایان نشست صبح امروز پارلمان، در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت رسیدگی به شکایت نمایندگان، گفت: سه شکایت از کریمی قدوسی از طرف حسین فریدون انجام شد که ۲ مورد آن هیات نظارت بر رفتار نمایندگان آن را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص نداد اما مورد بعدی آن در حال بررسی است.

وی افزود: ما در رابطه با شکایت پیرامون مطرح کردن صحبت‌های ظریف در مجلس تنها شکایت رسمی آقای کواکبیان را داشتیم که ایشان روز گذشته در کمیسیون امنیت گفتند فعلا مطرح نشود لذا هنوز این پرونده باز نشده است از سویی دیگر کریمی قدوسی نیز درباره صحبت هایش درباره آقای ظریف یک شکایت داشت.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در همین زمینه اظهار داشت: درباره آقای ساداتی نژاد نیز متاسفانه هیات نتوانست طرفین را به صلح و سازش دعوت کند که این شکایت به همراه شکایت از محمود صادقی در دادگاه بررسی خواهد شد.

«شکایت استاندار هرمزگان از آقای مرادی نماینده بندرعباس در مجلس نیز در دست بررسی قرار گرفت که صرفا براساس صحبت های این نماینده در مورد درصد بیکاری در استان حوزه انتخابیه و معضلات اجتماعی بوده که هیات نظارت اینها را جزو خلاف شئونات نمایندگی تشخیص نداد.»

جمالی در همین زمینه یادآور شد: هفته گذشته توضیحات شفاهی آقای محمود صادقی را استماع کردیم؛ این هفته نیز لایحه مکتوبشان در مورد مسایل پیش آمده به دست هیات رسید که هیات نیز آن را به دست دو حقوقدان خود داد تا به زودی نتیجه نهایی بعد از بررسی دقیق اعلام شود.

وی اضافه کرد: آقای جبار کوچکی نژاد نیز شکایتی از محمودی شاه نشین در مورد نحوه برخورد با تعیین نمایندگان استان ها داشتند که به زودی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از محمودی شاه نشین برای حضور در نشست دعوت خواهد کرد تا به این موضوع رسیدگی کند.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: آقایان ابوالفضل حسن بیگی و کمال دهقانی فیروزآبادی که شکایت هایی از یکدیگر داشتند دعوت خواهد شد تا صحبت هایشان استماع شود همچنین سه مورد شکایت دیگر از جمله آقایان محمودزاده و مصری در مورد نمایندگان داشتیم که آنها نیز خلاف وظایف نمایندگی تشخیص داده نشد.