شناسهٔ خبر: 130608 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی با سیاست های وزارت علوم همخوانی ندارد

فرهادی وزیرعلوم،تحیقات و فناوری با تاکید بر اینکه برگزاری اردوهای دانشجویی مختلط هیچ همخوانی با سیاست های این وزارتخانه ندارد، گفت:وزارت علوم از این نوع اردوها پشتیبانی نمی کند.

به گزارش «نماینده» "محمد فرهادی" در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۷ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال"محمدمهدی زاهدی" و "نصرالله پژمان فر "ضمن تبریک به مناسبت روز دانشجو گفت: از آغاز نهضت رهبرکبیر انقلاب اسلامی تاکنون دانشجویان همواره پشتوانه های گرانبها برای پیشبرد نهضت و صدای آزادی خواهی و عدالت طلبی ملت مظلوم ایران بوده اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد:امروز خوشبختانه همه گروه ها و سلایق در دانشگاه ها حضور دارند و امکان ایفای نقش و طرح دیدگاه های خود را یافته اند؛ کما اینکه مراسم روز گذشته به مناسبت روز ۱۶ آذر در سراسر کشور برگزار و بیش از ۳۳۰ سخنران در دانشگاه ها صحبت کردند.

وی با اشاره به حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران به مناسبت روز دانشجو افزود: حضور رئیس جمهوری در روز دانشجو در دانشگاه نشان داد که چه ظرفیت عظیمی در فضای فیزیکی دانشگاه پدید آمده است. این شرایط مصداق بارز آن چیزی است که حدود ۱۵ سال پیش مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه جمعی از دانشجویان و دانش آموختگان حوزه علمیه در مورد کرسی های نظریه پردازی فرمودند.

انقلاب اسلامی آمد تا فرهنگ خفقان و سرجنبانیدن جمود و هم فرهنگ آزادی خودخواهانه غربی را اصلاح کند

فرهادی گفت: بنده عمیقاً متاسفم که برخی میان مرداب سکوت و جمود با گرداب هرزه گویی و کفرگویی طریق سومی نمی شناسند و گمان می کنم که برای پرهیز از این دو باید به دام دیگری افتاد. حال آنکه انقلاب اسلامی آمد تا فرهنگ خفقان و سرجنبانیدن جمود و هم فرهنگ آزادی بی مهار و خودخواهانه غربی را نقد و اصلاح کند و فضایی بسازد که در آن آزادی بیان مقید به منطق و اخلاق و حقوق معنوی و مادی دیگران و نه به هیچ دیگر تبدیل به فرهنگ اجتماعی و حکومتی شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت یازدهم با اشاره به سوالات زاهدی و پژمان فر تصریح کرد: در پاسخ به سوال این دو نماینده درخصوص ادوهای دانشجویی باید عرض کنم که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به کرات دراین باره کتبی و شفاهی اظهارنظر کرده که برگزاری این نوع اردوها با سیاست های وزارتخانه علوم همخوانی ندارد.

وی ادامه داد:در شورای عالی انقلاب فرهنگی مفصل به بحث اردوهای دانشجویی و مختلط بودن آنها پرداخته شده است و آنجا نیز اعلام کرده ایم که این اردوها با دروازه های فرهنگی این وزارتخانه سازگار نبوده و مورد پشتیبانی ما قرار ندارند.

فرهادی با بیان اینکه تمام تلاش ما در جهت جذب و هدایت مخاطبان جوان خود در چارچوب قوانین و مقررات مصوب از جمله دستورالعمل اردوهای دانشجویی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مصوب ۱۵ اسفند ۱۳۸۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی است.