شناسهٔ خبر: 130018 - سرویس مجلس
منبع: فارس

رکود پدر اقتصاد کشور را درآورده/ باید پاسخ داد تورم به چه قیمتی در کشور دارد مدیریت می‌شود

پورابراهیمی/43 نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: رکود پدر اقتصاد کشور را درآورده و اگر گفته می‌شود که تورم مهار شده باید پاسخ داد که تورم در کشور به چه قیمتی مدیریت شده است.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پورابراهیمی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۳ آذرماه ۹۵) گفت: امروز رکود پدر اقتصاد کشور را درآورده است، دوستان صحبت از کاهش تورم در اقتصاد می‌کنند، اما صحبت من خطاب به رئیس‌جمهور و وزرای اقتصادی دولت این است که امروز تورم به چه قیمتی مدیریت می‌شود.

وی افزود: اگر وضعیت کنونی اقتصاد بخواهد در کشور ادامه پیدا کند، با شرایطی که ما در عدم کاهش نرخ تأمین مالی بر اقتصاد داشتیم، امروز بنگاه‌های اقتصادی شرایطی را پیدا کرده‌اند که استمرار فعالیت آنها امکان‌پذیر نیست.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای وزیر صنعت گزارش ۱۵۰ صفحه‌ای از تخلفات مدیریتی شرکت ملی مس ۴ ماه است که بر روی میز شماست، قرار بود شما به سوال من که در این باره در کمیسیون صنایع مطرح کردم، پاسخ دهید.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: اگر تخلفات شرکت ملی مس هرچه زودتر ادامه پیدا کند، بنده ریز گزارش تخلفات این شرکت را در صحن علنی مجلس قرائت خواهم کرد و به وزارت اطلاعات و دستگاه‌های امنیتی کل گزارش را ارائه خواهم کرد.

وی افزود: ما از سر پیمان‌مان با مردم با احدی تعارف نداریم و با هیچ گروه سیاسی، هیچ دسته، گروه و مجموعه‌ای عهد اخوت نبسته‌ایم و لذا بنده امروز اعلام می‌کنم هرچه سریع‌تر باید پرونده تخلفات شرکت ملی مس در کشور تعیین تکلیف و هرچه سریع‌تر با خاطیان آن برخورد شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ اگر شما برای شرکت زغال‌سنگ کرمان نمی‌توانید تعیین تکلیف کنید، ما برای شما تعیین‌تکلیف خواهیم کرد. درخواست ما رسیدگی سریع به وضعیت معادن غیرفعال در شهرستان راور است که این وضعیت اسفبار قابل تحمل نیست.