شناسهٔ خبر: 129946 - سرویس سیاست
منبع: تسنیم

صبح امروز

مالباختگان پدیده شاندیز مقابل مجلس تجمع کردند

مالباختگان پدیده شاندیز جمعی از مالباختگان پدیده شاندیز صبح امروز مقابل مجلس تجمع کردند.

به گزارش «نماینده» جمعی از مالباختگان پدیده شاندیز صبح امروز (سه شنبه، ۲آذر) در اعتراض به بلاتکلیفی خود مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

چندی پیش عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات وزارت کشور برای پیگیری مشکلات سهامداران پدیده شاندیز اظهار داشت: به هیچ وجه از زمان ۸۸ تا سال ۹۲ اقدام قانونی برای جلوگیری از این مسئله نشده بود.

وی با بیان اینکه مظلوم ترین افراد کسانی هستند که در این شرکت سهم داشتند،   افزود: صداوسیما و مراجعی که تبلیغاتی را در جهت این شرکت انجام دادند، باعث اعتماد مردم به آن شده بود.

وزیر کشور ادامه داد: کل تخلفات در این زمینه احصاء شده و همه دستگاه‌های اجرایی مسئول شدند و ما به کمک دستگاه‌های اجرایی به دنبال این بودیم که تملک‌ها و ساخت و سازها را در مراجعی مربوط به خودش که یکی از آنها بردن به شورای عالی امنیت ملی بود را به ثبت برسانیم.

رحمانی‌فضلی با اشاره به پیشنهادات ۱۶ گانه در شورای امنیت کشور برای حل مشکلات سهامداران پدیده شاندیز گفت: بیش از ۲۰۰ مورد تجمع در استان خراسان درخصوص پدیده شاندیز داشتیم و هر۲۰۰ مورد هم با اقناع‌سازی ما روبرو شد و هیج اتفاق بدی رخ نداد و مسائل پیگیری شد.

وی اضافه کرد: با توجه به ادامه روند کار قوه قضاییه در تصمیمی، اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل را عزل کرد. لذا هیئت مدیره جدید شکل گرفته و کارها در حال پیگیری است و این مسیر مسیر قانونی است.