شناسهٔ خبر: 129011 - سرویس سیاست
منبع: فارس

رضایی: وزارت ورزش هم تشکیل شد ولی مشکلات حل نشد

رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه ورزش جایگاه واقعی خودش را در کشور پیدا نکرده است گفت: ورزش از بسترهایی است که می‌تواند اعتماد به نفس ملی را به کشور ما بازگرداند.

به گزارش «نماینده»، محسن رضایی دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه شورای راهبردی ورزش دبیرخانه این مجمع، تصریح کرد: حدود ۱۵ سال است که مجمع کمیته ورزش و حدود ۱۰ است که شورای راهبردی ورزش تشکیل شده است و بحث‌های بسیار زیادی توسط دوستان دنبال شده است.

رضایی با بیان اینکه امروز در حال کسب نتایجی هستیم، اظهار داشت: مسائل ورزش در سطح کلان ناشناخته نیستند و برای نخبگان ورزش و مسئولین کشور، شناخته شده است و بحث‌ها به میزان کافی صورت گرفته و تحقیقات خوبی در سطح کلان صورت گرفته است.

وی افزود: در سطح خرد و متوسط تقریباً یک راه طولانی در پیش داریم و برای اولین بار در سیاست‌های کلان برنامه ششم، بندی درباره ورزش آورده شده است. در حال حاضر قانون برنامه ششم در حال آماده شدن است و می‌توان در چند حکم خوب که شماها پیشنهاد می‌کنید و رایزنی که با دیگر دوستان مجلس و دولت هم خواهیم داشت، این احکام در برنامه ششم گنجانده شود و کم کم به سمتی برویم  که مشکلات ورزش کشور حل شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود:چند نکته هست که می‌خواهم تأکید کنم؛ نخست اینکه به نظر من در ورزش دو یا سه مشکل و آسیب ریشه‌ای داریم که می‌بایست بصورت دسته جمعی حل شود. یکی جایگاه ورزش در کشور است. ورزش جایگاه واقعی خودش را در کشور پیدا نکرده است. در کنار مسائل دیگری که ما به آن توجه می‌کنیم و بودجه اختصاص می‌دهیم، ورزش هنوز جایگاه خودش را پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: یک زمانی دوستان خیلی اصرار می‌کردند که اگر وزارت ورزش درست شود، همه مشکلات حل می‌شود. وزارت ورزش هم تشکیل شد. چقدر از مشکلات حل شد؟ بنابراین، نظام جامع ورزش، از ساختار ورزش گرفته تا قوانین و مقررات و حتی قواعدی که برای مثال چگونه یک نفر را برای المپیک انتخاب می‌کنیم، که به نظر بنده حتی قواعد از قوانین و مقررات هم مهم‌تر است. مدیریت ورزش هم باید ثبات داشته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پایان گفت:وقتی از بنده سوال می‌کنند ورزش چه خاصیتی دارد؟ پاسخ بنده این است که ورزش از بسترهایی است که می‌تواند اعتماد به نفس ملی را به کشور ما برگرداند.

رضایی تاکید کرد: ما بیش از ۳۰۰ سال است که اعتماد بنفسمان را از دست داده‌ایم. جدا از بحث سلامت و غیره، جوان ایرانی آن اعتماد بنفس را ندارد. این جوان ایرانی اگر اعتماد بنفس پیدا کند می‌شود مهدی باکری، می‌شود حسین خرازی. ما باید اعتماد بنفس را برگردانیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این اعتماد بنفس اگر در ورزش درست شود، هم برای ورزش خوب است هم برای اقتصاد، علم، فرهنگ و هم برای پیشرفت کشور؛ و ما هر قدر سرمایه‌گذاری در ورزش کنیم تا بتوانیم اعتماد بنفس را در جوان‌ها بارور کنیم، کل کشور بهره‌مند خواهد شد. اگر بخواهیم چنین کاری کنیم، قبول کنید در خود ما ورزشی‌ها هم باید یک تحولی صورت بگیرد.