شناسهٔ خبر: 123881 - سرویس سیاست
منبع: فارس

برخی نیروهای ارتش داوطلبانه به سوریه رفته اند/ تسلیحات مدرن را در اختیار می‌گیریم

سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش با تاکید بر مجهز شدن ارتش به سامانه‌های نظامی مدرن و به‌روز، درخصوص تست سامانه S300 که به ایران واگذار شده است گفت: به هر حال هر سلاح جدیدی که خریداری می‌شود قبل از آن تست خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، امیر سرلشکر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم سی و هفتمین سالگرد شهادت امیرسپهبد شهید محمد ولی قرنی اولین رئیس ستاد ارتش که صبح امروز در ستاد آجا برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص اعزام نیروهای ارتش به سوریه، با بیان اینکه ارتش در کمک‌های مستشاری به سوریه مسئولیت ندارد و سازمانی در کشور وجود دارد که این اقدامات را انجام می‌دهد، گفت: ما در ارتش با خیل عاشقان اعزام به این جبهه مواجهیم اما هیچ وقت ادعا نکردیم که تیپ ۶۵ نوهد در آنجا وجود دارد بلکه برخی از نیروهای داوطلب به سوریه اعزام شدند که تحت مسئولیت همان سازمان مسئول هستند و ممکن است از تیپ ۶۵ نیز در میان آنها باشند.

صالحی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا سلاح S۳۰۰ خریداری شده مورد تست قرار گرفته، گفت: به هر حال هر سلاح جدیدی که خریداری می‌شود قبل از آن تست خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما هیچ کدام از کشورهای مسلمان را دشمن خود نمی‌دانیم. البته ممکن است برخی از آنها فریب دشمن را بخورند که ما هم برای آنها سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم اما ما حتی به کشورهای مسلمان که مورد تهاجم نیز قرار گرفتند، کمک می‌کنیم.

سرلشکر صالحی تصریح کرد: ارتش باید همیشه آماده باشد و ما برای ارتقاء توان خود به سلاح‌های مدرن و به روز مجهز می‌شویم و برای مقابله با دشمنان جهان اسلام که امروز در منطقه نیز وجود دارند، آماده‌ایم.

فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از این سخنان سپهبد شهید قرنی را یک شخصیت تاثیرگذار و مومن در ارتش عنوان کرد و افزود: ایشان با استفاده از روابطی که با روحانیت و حکومت قبل از انقلاب داشت در بسیاری از حوزه‌ها اثرگذار بود و اولین کسی بود که پس از انقلاب به صورت قاطع دستور داد ارتش به جنگ با ضد انقلاب برود.