شناسهٔ خبر: 123784 - سرویس مجلس
منبع: مهر

جوکار مطرح کرد؛

مغایرتهای گزارش برجامی وزارت خارجه با اظهارات ظریف و سیف

محمدصالح جوکار// عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: گزارشی که از روند اجرای برجام به مجلس ارائه شده است با اظهارات رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور خارجه در مورد روند اجرای برجام مغایر است.

به گزارش «نماینده» محمدصالح جوکار در خصوص بررسی گزارش وزارت خارجه از اجرای برجام به مجلس در کمیسیون امنیت ملی گفت: احتمالاً بعد از تعطیلات مجلس این گزارش در کمیسیون بررسی خواهد شد زیرا به دلیل لایحه بودجه، جلسات کمیسیون تشکیل نمی شود.

نماینده مردم یزد گفت: بخش هایی از گزارش وزارت خارجه به خصوص در مورد سوئیفت مغایر با اظهارات آقای ظریف و آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی است.

وی با بیان اینکه این گزارش همان چیزهایی است که آقای عراقچی در رسانه ملی توضیح داد، گفت: در واقع گزارش وزارت خارجه آن چیزی است که روی کاغذ توافق شده است و اتفاقاتی که در عمل در روند اجرای برجام افتاده است، توضیح داده نشده است.

وی تصریح کرد: این گزارش توضیح داده که جمهوری اسلامی به تعهدات خود به صورت کامل عمل کرده است اما توضیح نداده است که در عمل، طرف مقابل به تعهدات خود عمل کرده است یا خیر؟

به گزارش مهر، وزارت خارجه طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی باید هر سه ماه یکبار گزارشی از روند اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه دهد و مجلس نیز هر ۶ ماه یکبار گزارشی در این خصوص در صحن علنی مجلس قرائت کند.

اولین گزارش وزارت خارجه از روند اجرای برجام ۲۶ فروردین به کمیسیون امنیت ملی ارائه شد که واکنش های بسیاری را در میان نمایندگان ملت برانگیخت.