شناسهٔ خبر: 119914 - سرویس سیاست
منبع: افکارنیوز

در سازمانهای اطلاعاتی دشمن نفوذ داریم/ نفوذ دشمن عمدتا نفوذ فرهنگی و اطلاعاتی است

حجت الاسلام صفایی 43 حجت الاسلام صفایی رئیس دفترعقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: در سرویس های اطلاعاتی دشمن نفوذ داریم و مثال آن را می توان در دستگیری عبدالمالک ریگی دید .

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام صفایی رئیس دفترعقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا درباره راههای نفوذ دشمن اظهار داشت: نفوذ دشمن عمدتا نفوذ فرهنگی و اطلاعاتی است از نظر نفوذ اطلاعاتی نیروهای مسلح ما با اینکه هیچ سازمان اطلاعاتی در دنیا با آن همراه و همانگ نیست اما لطف خداوند متعال اینکه از نظر اطلاعاتی قوی است. نمی خواهیم بگوئیم که دشمن اصلا نمی تواند نفوذ کند و این محال است زیرا هیچ ارتشی در دنیا نیست که در آن نفوذ نشود.

وی افزود: در ارتش روسیه و امریکا نیز نفوذ است اما از نظر نفوذ ناپذیری بخواهیم نمره دهیم که به هیچ ارتشی در دنیا نمی توانیم نمره ۲۰ دهیم اما نمره ارتش ما ۱۹ است.

رئیس دفترعقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا  گفت: از نظر نفوذ فرهنگی نیز امام(ره) بعد از پیروزی انقلاب فرمودند که نیروی مسلح ما با یک دست قرآن و در دست دیگر  سلاح در دست دارد. برای اینکه قرآن در دست نیروهای مسلح باشد هر ۴ نیروی مسلح ما از جمله در سپاه نمایندگی ولی فقیه و در سه نهاد دیگر دفاتر عقیدتی و سیاسی وجود دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۳۰۰۰ نفر روحانی تمام وقت در نیروهای مسلح حضور دارند که از اقامه نماز جماعت تا سخنرانی های مذهبی و ملی و شبانه روز با نیروی مسلح دم خورند. این نیرو باعث می شود دشمن نتواند نفوذ فرهنگی کند.

حجت الاسلام صفایی  تاکید کرد: نیروی مسلح ما نسبت به سایر وزارت خانه ها پاک ترین و بهترین و غیر قابل نفوذترین است و این به دلیل تمهیداتی که امام و مقام معظم رهبری داشتند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ما نیز در سیستم ها و سرویس های اطلاعاتی دشمن نفوذ داریم بیان داشت: بله ما نیز در سرویس های اطلاعاتی دشمن نفوذ داریم و مثال آن را می توان در دستگیری عبدالمالک ریگی دید که دنیا را شگفت زده کرد. در موضوع ریگی که وی با پاسپورت قلابی و چهره گریم شده بود اما با نفوذ اطلاعاتی در سایر دستگاههای اطلاعاتی دنیا توانستیم او را دستگیر کنیم.

رئیس دفترعقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا ادامه داد: همچنین آمریکا تعداد انگشت شماری ناوهواپیما بر دارد و قدرت هوایی را بر اساس همین ناوهای خود پیش می برد زمانی ما پهباد فرستادیم و از ناو هواپیمابر آمریکا عکسبرداری کرد و برگشت. وقتی سازمانهای اطلاعاتی دنیا این موضوع را دیدند تعجب کردند که چگونه این موضوع از چشم آمریکایی ها مخفی ماده است.

وی افزود: پهبادهای حزب الله هم توانستند تا قلب تل آویو رفته و عکسبرداری کردند و پس ازآن بوده که رژیم صهیونیستی فهمیده است و این نشان می دهد ما در سیستم های اطلاعاتی آنها نفوذ داشته و داریم و باید هم داشته باشیم.