شناسهٔ خبر: 115844 - سرویس سیاست
منبع: روزنامه کیهان

نگرانی ارگان رسمی دولت درباره اجرای بسته خروج از رکود

روزنامه ایران بسته خروج از رکود این نگرانی را در دولت و کارشناسان اقتصادی ایجاد کرده که اجرای آن باعث افزایش تورم شود به همین دلیل دولت اعلام کرده با اجرای بسته ماهانه تورم را کنترل می‌کند و اگر تورم بیشتر از یک درصد افزایش داشت اجرای بسته را متوقف می‌کند.

به گزارش «نماینده»، همزمان با افزایش انتقادها از تناقضات بسته دولت برای خروج از رکود، روزنامه دولتی ایران خواستار اجرای توأم با احتیاط این بسته شد.

این روزنامه از قول یک کارشناس اقتصادی نوشت: به نظر می‌رسد دولت برای تحریک تقاضا به صبر بیشتری نیاز دارد.

بسته خروج از رکود این نگرانی را در دولت و کارشناسان اقتصادی ایجاد کرده که اجرای آن باعث افزایش تورم شود به همین دلیل دولت اعلام کرده با اجرای بسته ماهانه تورم را کنترل می‌کند و اگر تورم بیشتر از یک درصد افزایش داشت اجرای بسته را متوقف می‌کند. بنابراین اجرای بسته باید با احتیاط باشد در کنار اجرای بسته خروج از رکود، دولت باید توجه جدی به بهره‌وری داشته باشد.

براساس برنامه پنجم بهره‌وری باید ۲/۵ درصد از واحد ارزش اقتصادی را به خود اختصاص می‌داد اما این عدد به بیشتر از یک درصد افزایش نیافت. بنابراین کاری که دولت برای اجرای بهتر برنامه خروج از رکود و کنترل تورم می‌تواند انجام دهد اجرای سیاست‌های خروج از رکود به همراه افزایش بهره‌وری است.