شناسهٔ خبر: 115144 - سرویس سیاست
منبع: روزنامه رسالت

نمادی از اقتدار ايرانيان

موشک بالستیک عماد 43

«نماینده»؛ سيد مسعود علوی/ آزمايش موشک بالستيک «عماد» و رونمايي از شهر موشکي ايران در عمق پانصد متري زمين، هوش و حواس از سر دشمنان اسلام، ربود و کاخ سفيد و وزارت خارجه آمريکا را به واکنش واداشت. در تازه ترين موضع گيري، اوباما رئيس جمهور آمريکا گفته است: «آمريکا به اعمال فشار بر ايران ادامه مي دهد.» او تهديد کرده است: «رفتار بد ايران در منطقه و جهان، براي تهران هزينه خواهد داشت.» آمريکايي ها اعلام کرده اند؛ «آزمايش موشکي ايران، قطعنامه ۲۲۳۱ شوراي امنيت را نقض کرده است.» چهارشنبه گذشته که بخشي از شهر موشکي ايران در عمق پانصد متري زمين در رسانه ملي رونمايي شد، موجي از غرور و شادي را بين مردم برانگيخت. مردم ما که در اثر حادثه غم انگيز منا و بدمستي هاي آل سعود و بي احترامي به پاسپورت ايراني، عصباني بودند، اين رونمايي از قدرت را به فال نيک گرفتند که بعضي ها در منطقه، حساب کار دستشان باشد.

 

 

 

پيروزي هاي غرورانگيز در يمن، سوريه و عراق به دشمنان اسلام و ايران در منطقه و جهان، اين پيام را رساند که ايرانيان روي امنيت و اقتدار ملي خود، با احدي شوخي ندارند. اينکه آمريکايي ها فکر کنند در فضاي پسابرجام مي توانند بر رفتار ايران اثرگذاري کنند و تصور کنند با طراحي شرم آور دست دادن اوباما با وزير خارجه ايران، دو کشور در فضاي پسابرجام مي توانند با هم پسرخاله شوند، يک شوخي مضحک ديپلماتيک است.

اوباما و اعضاي اتاق جنگ آمريکا عليه ملت ايران با فريبکاري 

مي خواستند به دنيا اعلام کنند مسائل ما با ايران حل شده و حتي در مسائل منطقه اي داريم رايزني مي کنيم. آنها مي خواهند «برَند ضد استکباري» ايران را ملکوک کنند. در حالي که هنوز امتيازي به ايران در موضوع برجام نداده اند، مي خواهند با خالي کردن دل ملت ايران و مردم اميدوار منطقه، ديپلماسي دولت يازدهم را 

بي آبرو کنند. دنيا بداند همان طور که اينديپندنت اعتراف کرده است؛ توافق هسته اي از ايران، متحدي براي غرب نمي سازد و کمترين تغييري در رفتار ايران در صحنه جهاني ايجاد نمي کند.

رهبر معظم انقلاب در هشدارهاي اخير خود به همه از جمله نيروهاي مسلح اعلام آماده باش کردند. رونمايي از شهر موشکي سپاه، اعلام اين آمادگي بود. مردم هم دلگرم شدند که فرزندان سلحشور اسلام، هماناني که راه باکري ها، باقري ها، همت ها و... را طي مي کنند، هماناني که جان بر کف نهاده اند همچون سردار رشيد اسلام، شهيد حسين همداني در دفاع از حريم ولايت و حرم اهل بيت (ع) سر از پا نمي شناسند، در اين مدت، بيکار ننشسته اند و در عمق پانصد متري زمين، آشي براي دشمنان اسلام پخته اند 

که روي آن يک وجب روغن داغ است. اين عرض اندام و قدرت نمايي که نقش بازدارندگي دارد و احتمالاً پيشدستانه است، هر خيال تجاوز به مرزهاي مقدس جمهوري اسلامي را از سرها به در مي کند. امروز قدرت موشکي ايران نماد اقتدار و غرور ملي است، همان قدرتي که خواب از چشم صهيونيست ها ربوده است. جان کري هم در واکنش به اين قدرت نمايي گفته است؛ «مفاد برجام از جمله بازرسي ها و پروتکل هاي آژانس و... تاريخ انقضا ندارد.» پيداست اين نوع حرف زدن، نوعي هذيان سياسي و نوعي «کري خواني» است.

فضاي پسابرجام با فضاي برجام فرق دارد. آمريکايي ها بايد فکت شيت خود را کنار بگذارند و به برجام، مطابق فکت شيت شوراي عالي امنيت ملي ايران و مصوبه مجلس نگاه کنند، والّا دو سال مذاکره با ايران و مفاد بند در بند و پيچ در پيچ برجام، روي هواست.

امروز انصارالله، کمر آل سعود را شکسته است و با آمدن آخرين حاجي ايران از عربستان، حکام آل سعود بايد منتظر پاسخ سخت و خشن ايران به بي حرمتي ها و کشتار مظلومانه حجاج ايران باشند. دولت ما کمي با ديپلماسي لبخند در منطقه بايد فاصله بگيرد و پاسخ دشمني ها و خصومت هاي بي دليل برخي همسايگان را با ادب و آداب درست ديپلماتيک بدهد. اگر ديپلماسي لبخند ادامه پيدا کند، حرمت پاسپورت ايراني حتي در برخي کشورهايي که تاريخ تولد آنها از عمر يک انسان تجاوز نمي کند، ممکن است رعايت نشود.

دهه اول محرم است. ملت ما که براي تکريم معارف عاشورا و تعظيم شهداي کربلا، به استقبال تاسوعا و عاشوراي حسيني مي روند، از مسئولين دولتي مي خواهند به پاسداشت حريم شهداي کربلا، شور انقلابي و حسيني در جوانان را حفظ کنند و رفتاري عاشورايي و عملکردي جهادي داشته باشند. حد اقل براي تکريم جواناني که جان بر کف نهاده و به صف مدافعان حرم پيوسته اند، دولت هايي را که در عراق، سوريه، يمن و... سر مي برند و با بمب، زن و کودک و پير و جوان را مي سوزانند و شهرها را ويران و مسلمانان را آواره کوه و دشت و صحرا کرده اند، دوست خطاب نکنند. آنها بين ما و خود، دريايي از خون به راه انداخته اند.