شناسهٔ خبر: 114967 - سرویس فرهنگ
منبع: مهر

فروش ۳۰ هزار نسخه‌ای «نامیرا» در پویش کتابخوانی روشنا

نامیرا مدیر موسسه نشر معارف از فروش ۳۰ هزار نسخه بهینه و ارزان شده رمان نامیرا طی روز‌های نخست پویش مطالعاتی روشنا پیرامون این کتاب خبر داد.

به گزارش «نماینده»، مسعود پیرمرادیان مدیرنشر معارف و مسئول پویش ملی کتابخوانی روشنا با اشاره به برگزاری چهارمین دوره از این پویش با محوریت رمان «نامیرا»، اظهار داشت: در ایام ماه محرم یکی از اهدافی که توسط مردم ما تعقیب می‌شود تعقل و کسب بینش نسبت به ماجرای عاشوراست که منجر به پیوند خوردن شور و معنویت با یکدیگر می‌شد. با توجه به اینکه یکی از راه‌هایی که می‌تواند به معنویت موجود در واقعه عاشورا عمق ببخشد مطالعه است، ما در پویش روشنا سعی کردیم کمپینی از اهالی دانایی را گرد‌هم جمع کرده و به کمک آنها برای مطالعه پیرامون این واقعه کاری انجام دهیم.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب رمان نامیرا برای محوریت چهارمین دوره از این پویش گفت: نامیرا رمانی تاریخی است که ریشه در واقعیت کربلا دارد. عنوان این کتاب نیز همین مساله را تداعی می‌‌کند و تاکید به روی فراموش نشدن نام کربلا واقعه عاشورا دارد. این رمان تحلیلی دارد که به زیبایی تمام توانسته هنر و تحلیل تاریخ را با خود تلفیق کند. نامیرا اثری است که با مطالعه آن می‌توانیم بینش نویی نسبت به اتفاقات صحرای کربلا به دست آورد و به خوبی به سوالاتی اساسی درباره واقعه عاشورا از جمله علت حرکت امام از مدینه به کربلا، افرادی که با امام به مقابله پرداختند و علت اقدامشان و... پاسخ داده است.

پیرمرادیان در ادامه با اشاره به این پویش تصریح کرد: چهارمین پویش کتابخوانی روشنا با محوریت رمان نامیرا در ۴ مرحله  با همکاری ۶ ناشر و ۲ مرکز پخش در دست اجراست. نشر کتاب نیستان که صاحب اثر و انتشار دهنده آن است و در کنار آن نشر معارف، نشر کتابستان، موسسه فرهنگی شهید کاظمی، موسسه پاتوق کتاب، موسسه کتاب فردا، شرکت پخش ترنج و شرکت پخش فدک از ابتدای ماه محرم تا ۹ دی ماه امسال در پخش سراسری این کتاب فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه این کتاب در مشارگان ۳۰ هازر نسخه منتشر و برای اجرای این پویش در حال حاضر به ۲۷ استان کشور ارسال شده است، گفت: به عت استقبال قابل توجهی که از این کتاب به عمل آمده دومین دوره از چاپ این کتاب با شمارگان ۲۳ هزار نسخه نیز منتشر شده و امیدواریم در دهه نخست محرم امسال نیز بتوانیم سومین دوره از چاپ کتاب را با شمارگان ۲۰ هزار جلد منتشر کنیم.

مدیر نشر معارف شرکت در پویش روشنا را در دو قسمت معرفی کرد و گفت: در بخش نخست در قالب کمپینی با عنوان «من هم سرباز حسینم» هر مخاطبی می‌تواند کتاب را تهیه و شماره کدی که با کتاب به وی ارائه می‌شود را در سامانه اینترنتی روشنا درج و یا از طریق پیامک ارسال و در پویش شرکت و در قرعه کشی اهدای ۷۲ سفر زیارتی به عتبات نیز حضور داشته باشد. در بخش دوم نیز پویش به داوری آثار اولیدی مخاطبان با محوریت کتاب اقدام خواهد کرد که می‌تواند شامل متن، عکس، دلنوشته و... باشد. همچنین این پویش امکانی را فراهم کرده است تا خیرین فرهنگی بتوانند  با ارائه وجوه نقدی و یا خرید کتاب در توزیع آن در مناطق محروم کشور سهیم باشند.

لازم به یادآوری است پویش مطالعاتی روشنا در دو سال گذشته موفق به توزیع نیم میلیون نسخه کتاب در سراسر کشور برای مخاطبان شده است.

نسخه بهینه شده رمان نامیرا جدای از خرید در کتاب‌فروشی‌‌های سراسر کشور از طریق ارسال شماره ۷۲ به پیامک ۳۰۰۰۳۳۰۰۶۹۹۲ و نیز خرید آن‌لاین در پایگاه‌های اینترنتی ketabroom.ir، manvaketab.ir و bookroom.ir امکان پذیر است.