شناسهٔ خبر: 114764 - سرویس سیاست
منبع: تسنیم

رحمانی فضلی در مراسم افتتاح فاز اول مترو اصفهان:

امروز بیش از ۹۰ درصد از مشکلات از سر راه برداشته شده است

رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: یکی از گام‌های مهمی که در این زمینه برداشته شد، بحث انرژی هسته‌ای بود که به لطف خدا و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری امروز بیش از ۹۰ درصد از مشکلات سر راه برداشته شده است.

به گزارش «نماینده» عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در مراسم افتتاح فاز اول خط مترو اصفهان که صبح امروز پنجشنبه برگزار شد، ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران ساخت مترو اصفهان اظهار داشت: ما در شرایط کنونی در ابعاد مختلف کشور روز به روز به توفیقات و حضور و بروز قدرت منطقه‌ای و مورد توجه قرار گرفتن در عرصه بین‌المللی هستیم.

وی افزود: دولت در شرایط کنونی با تعیین اولویت‌های کلان مصمم است که گام‌های بلندی را در عرصه بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی بردارد.

رحمانی‌فضلی خاطر نشان کرد: یکی از گام‌های مهمی که در این زمینه برداشته شد، بحث انرژی هسته‌ای بود که به لطف خدا و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری امروز بیش از ۹۰ درصد از مشکلات سر راه برداشته شده و به طرف حل موضوع تحریم‌ها، فشارها و تهدیدات به‌گونه‌ای که به نفع انقلاب و کشور باشد حرکت می‌کنیم.

وزیر کشور گام بعدی را بحث اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی را به عنوان اصلی‌ترین محور و مدل دنبال می‌کنیم، دولت یک کمیسیون اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهور و عضویت برخی وزرا ایجاد کرده تا اقتصاد مقاومتی محقق شود و این امر موجب عزت و شکوه کشور و همچنین رفاه مردم خواهد شد.

وی تاکید کرد: تلاش ما این است که موضوع اقتصاد مقاومتی به جایگاه قابل قبولی برسد و همچنین توان مقاومت و استقامت ما در مقابل بحران‌ها بالا ببریم.

رحمانی‌فضلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بار اصلی اقتصاد مقاومتی بر دوش مردم است تصریح کرد: اگر بار اقتصاد مقاومتی بر دوش مردم نباشد این امر به هیچ وجه موفق و محقق نخواهد شد.

وزیر کشور افزود: مردم ما در چارچوب جغرافیای سیاسی خاص استان‌ها توزیع شدند و هر استان منابع مختلفی دارند و همه استان‌ها نمی‌توانند به صورت یکنواخت و با ظرفیت مناسب ایفای نقش کنند.

وی تاکید کرد: برخی استان‌ها باید به عنوان موتور محرک اقتصاد مقاومتی عمل کنند که استان اصفهان می‌تواند با ظرفیت‌های صنعتی، تولید و نیروی انسانی ماهر و مدیر و مردمی سخت‌کوش و تلاش‌گر نقش بسیار مهمی را در ایفای این مهم برعهده بگیرد.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: در وزارت کشور ما به دنبال این هستیم که استان‌ها مبتنی بر اقتصاد مقاومتی برنامه‌های اداره استان خود را در گام اول از نظر منابع مالی، اقتصادی و مدیریتی به ما بدهند.

وزیر کشور افزود: در جلسات برگزار شده نیز به دنبال این موضوع هستیم و امیدواریم مردم اصفهان نقش بیشتری را در این امر برعهده بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه باید نمادهای مهم اقتصاد مقاومتی در اصفهان پایه‌گذاری شود با اشاره به راه‌اندازی خط مترو اصفهان بعد از ۱۴ سال، گفت: طرحی که می‌توانست در مدت زمان کوتاهی اجرایی و عملیاتی شود به هر دلیلی که به  تاخیر افتاد از نظر بنده قابل قبول نیست. اگر این طرح با مشکلات اداری، مالی یا تخصصی روبرو شد باید برای آن راهکاری اندیشیده می‌شد و داده‌های مهم اقتصاد مقاومتی در این خصوص پایه‌گذاری می‌شد. ما نیز در وزارت کشور حتما کمک خواهیم کرد و جزو دستورات اولویت‌دار قرار خواهد گرفت.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قدرت جمهوری اسلامی در منطقه گفت: اگر هم‌اکنون به عنوان عنصر موازنه قدرت در منطقه ایفای نقش می‌کنیم به این دلیل است که توانسته‌ایم امنیت داخلی و قدرت ملی را با یک عزت و انسجام ملی محقق کنیم و هیچ عنصری نمی‌تواند خود را جایگزین عنصر وحدت و توان داخلی کند.

وزیر کشور تاکید کرد: هیچ عنصر دیگری نمی‌تواند خود را جایگزین عنصر قدرت ملی مبتنی بر توان، وحدت و انسجام داخلی قلمداد کند.

وی افزود: باید تلاش کنیم ضمن اینکه نشاط سیاسی در رقابت‌های قانونی سیاسی خودنمایی کند مطالبه به حق داشته باشیم و رقابت‌ها باید حول تقویت نظام و حفظ انسجام باشد و هیچ عاملی نباید ما را دچار انشقاق و اختلاف کند.

رحمانی فضلی اصفهان را با نشاط سیاسی دانست و گفت: توقع ما این است که هم در اصفهان و هم در کشور انتخابات باشکوه و عظیمی داشته باشیم به‌گونه‌ای که این انتخابات تبدیل به مانور عظیم قدرت باشد.

وزیر کشور تصریح کرد: انشاءالله گروه‌ها، احزاب و افرادی که وارد عرصه انتخابات می‌شوند به‌گونه‌ای عمل کنند که انتخابات باشکوهی رقم بخورد.

وی مردم‌سالاری دینی را الگویی مناسب برای مردم همه کشورهای منطقه دانست و گفت: اگر در کشورهای منطقه این امر محقق شود شاهد اعمال منافع برخی کشورها نخواهیم بود و قطعا جنگ، خونریزی و آوارگی از بین خواهد رفت.