شناسهٔ خبر: 114275 - سرویس جامعه

چطور طلاق به اولین راه حل مشکلات خانوادگی تبدیل شد؟

طلاق 43 افزایش آگاهی و سطح تحصیلات چه کمکی به محکم تر شدن مقدس ترین نهاد در جامعه بشری می‌کند درحالیکه بررسی آمار ها نشان می دهد آمار طلاق به طرز نگران کننده ای رو به افزایش است.

«نماینده»/ افزایش آمار طلاق در ایران خصوصا در شهرهای بزرگی مثل تهران به یکی از بحران های مهم اجتماعی کشور تبدیل شده است. با وجود کاهش نرخ رشد جمعیت در سال های اخیر نیز آمار ازدواج کاهش و طلاق رو به افزایش نهاده است. درتهران ۳۷ درصد ازدواج ها به طلاق می انجامد. در منطقه شمیران تهران هم ۸۰ درصد ازدواج ها در سه ساله اول زندگی به طلاق می انجامد. نمودار زیر آمار طلاق در استانهای کشور طی شهریور ماه سال ۹۴ را نشان می دهد.

آمار طلاق

پیشرفت علم و تکنولوژی در جامعه باعث افزایش سطح تحصیلات مردم خصوصا در شهرهای بزرگ شده است. به تعبیر دیگر مردم امروز جامعه آگاه تر شده اند. اما سوالی که مطرح می شود این است که این آگاهی و افزایش سطح تحصیلات چه کمکی به محکم تر شدن مقدس ترین نهاد در جامعه بشری می‌کند درحالیکه بررسی آمار ها نشان می دهد آمار طلاق به طرز نگران کننده ای رو به افزایش است.

در کنار همه این آمار و ارقام مسئله دیگری که موجب نگرانی است شکستن قبح طلاق و تبدیل آن به امری عادی در قشر خاصی از مردم است. برگزاری جشن طلاق از مصادیق همین قبح شکنی است.

چرا در عین افزایش سطح تحصیلات عمومی آمار طلاق همچنان رو به افزایش است؟

چرا سطح تحمل، سازش و گذشت بین زوج های جوان در زندگی زناشویی کم شده است؟

چطور طلاق به اولین راه حل مشکلات خانوادگی تبدیل شد؟