شناسهٔ خبر: 113818 - سرویس مجلس
منبع: فارس

بخشایش:

گزارش کمیسیون ویژه عمق برجام و نقاط قوت و ضعف آن را نشان می‌دهد

بخشایش/2 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر رفع ایرادات طرح اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام گفت: کمیسیون ویژه در گزارش خود به مردم این پیام را داد که برجام فتح‌الفتوح نیست و نقاط ضعف زیادی دارد.

به گزارش «نماینده» احمد بخشایش اردستانی نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن گزارش کمیسیون ویژه بررسی برجام اظهارداشت: کمیسیون ویژه زمان زیادی را برای بررسی برجام صرف و از نظرات کارشناسان در این باره استفاده و گزارش خوبی را در خصوص برجام به مجلس ارائه کرد.

وی افزود: گزارش کمیسیون ویژه عمق برجام و نقاط قوت و ضعف آن را نشان می‌دهد و برای مردم این پیام را دارد که برجام فتح‌الفتوح نیست و نقاط ضعف فراوانی دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: در واقع با گزارش کمیسیون ویژه برجام مردم فهمیدند که اگر در این دو سال منتظر بودند تا با تصویب برجام تحریم‌ها لغو و مشکل اشتغال و سایر مشکلات اقتصادی کشور حل شود ممکن است این اتفاق نیفتد.

بخشایش با اشاره به طرح مجلس در مورد اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام اظهارداشت: این طرح که توسط فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تهیه شده خطوط قرمز ترسیم شده توسط رهبر انقلاب را به صورت توصیه مطرح کرده و آورده است که به دولت این اختیار داده می‌شود که برجام را به صورت داوطلبانه اجرا کند و موارد ذکر شده در طرح را در دستور کار خود قرار دهد.

وی در پایان با اشاره به روند بررسی طرح یک فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام گفت: روند کار بررسی طرح اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام باید به گونه‌ای باشد نقاط آسیب پذیر برجام در جریان تصویب آن شناسایی و رفع شود و از ورود آسیبهای احتمالی به کشور ممانعت به عمل آید.