شناسهٔ خبر: 104541 - سرویس بین‌الملل
منبع: فارس

داعش ملکه انگلیس را تهدید کرد

ملکه انگلیس روزنامه دیلی میل انگلیس مدعی شد، ترروریست‌های داعش تهدید کردند در مراسم بزرگداشت پایان جنگ جهانی دوم، ملکه انگلیس را ترور می‌کنند.

به گزارش «نماینده»؛ پلیس انگلیس و سازمان اطلاعات مخفی دولتی این کشور در تلاشند توطئه تروریست‌های داعش برای ترور ملکه را در مراسم سالروز پایان جنگ جهانی دوم خنثی کنند.

این افراطیون قصد دارند روز شنبه هفته آینده در هفتادمین مراسم یادبود پایان جنگ جهانی دوم در مرکز شهر لندن بمب‌گذاری کنند. تروریست‌های داعش قصد دارند این اقدام را با عوامل خود داخل کشور انگلیس انجام دهند.

منابعی به روزنامه دیلی میل گفتند، تهدیدات ویژه‌ای علیه ملکه انگلستان در مراسم سالگرد جنگ جهانی دوم طرح شده است.

از دیگر اهداف احتمالی ترور در میان اعضای خاندان سلطنتی پرنس چارلز است که در مراسم حضور خواهد داشت. در این مراسم دیگر مقامات رده بالای انگلیس شامل «دیوید کامرون» نخست وزیر این کشور، بیش از هزار نیروی نظامی قدیمی انگلیس به همراه خانواده‌هایشان و پرسنل نیروهای مسلح این کشور همچنین هزاران نفر از مردم عادی حضور خواهند داشت.

دیلی میل ادامه داده است، انتظار می‌رود وسیله بمب‌گذاری چیزی شبیه ابزاری باشد که در سال ۲۰۱۳ و در بمب‌گذاری ماراتُن شهر بوستن آمریکا استفاده شد. در آن بمب‌گذاری سه نفر کشته و بیش از ۲۶۰ نفر مجروح شدند.

بعد از آنکه به ملکه انگلستان نسبت به حضور در مراسم هفته آینده هشدار داده شد، وی از عزم خویش برای شرکت در مراسم گفت.

از سوی دیگر با وجود گزارشها مبنی بر اقدام تروریست‌ها برای بمب‌گذاری در مراسم ۱۵ آگوست و ترور ملکه، پلیس لندن مردم را تشویق کرد در مراسم سالروز پایان جنگ جهانی شرکت کنند.

مراسم پایان جنگ جهانی دوم با نام سالروز پیروزی بر ژاپن شهرت دارد که در واقع به معنای پیروزی در اقیانوس آرام است. در این تاریخ یعنی ۱۵ آگوست سال ۱۹۴۵ میلادی، ژاپن در برابر آمریکا و نیروهای متفقین دیگر کشورها  تسلیم شد و پایانی بر جنگ چهار ساله جهانی دوم بود.