شناسهٔ خبر: 104079 - سرویس سیاست
منبع: مهر

ضعف اسرائیل مشهود است/تاکید بر تشكيل جبهه متحد فرهنگى

معاون امور بين الملل دفتر مقام معظم رهبرى گفت: تشكيل جبهه متحد فرهنگى نيازى است كه بيش از هر زمان ديگرى بايد در كشورهاى اسلامى بر اساس مشتركات فرهنگى مورد توجه قرار گيرد.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام قمى صبح چهارشنبه در نهمين همايش اساتيد و دانشجويان ايرانى خارج از كشور كه در هتل جم مشهد برگزار شد با بيان اينكه بايد مسلمانان نسبت به رسالت خود در دنياى معاصر همفكرى داشته باشند، اظهار كرد: دانشجويان متدين و عالم امروز بايد تلاش كنند تا اصول و ارزش هاى دينى را با فرصت هايى همچون اعتكاف حفظ كنند و به عنوان رهبران جامعه اسلامى تاريخ را تغيير دهيد.

وى با تاكيد بر تشكيل امت واحده در جهان اسلام افزود: در حال حاضر ما در دنيايى زندگى مى كنيم كه به دهكده جهانى معروف بوده و براساس سهولت ارتباطات، زندگى افراد را در جوامع مختلف تحت تاثير قرار مى دهد.

معاون امور بين الملل دفتر مقام معظم رهبرى اضافه كرد: بايد توجه داشته باشيم كه براساس مفهوم دهكده جهانى دشمنان جبهه متحدى را عليه مسلمانان تشكيل داده و بدنبال شبيخون فرهنگى است كه براى رسيدن به هدف خود از تمام امكانات سياسى، اقتصادى و نظامى استفاده مى كنند.

ناتو فرهنگی
وى با اشاره به مفهوم ناتو فرهنگى ابراز كرد: دشمنان و كشورهاى غربى تلاش مى كنند تا از طريق تحريم، حمله، نرم افزار به اهداف خود و تخريب چهره اسلام دست پيدا كنند.

وى عنوان كرد: در همين راستا ضرورى است تا ما نيز امكانات خود را بسيج كرده و با كار گروهى به ترويج و نشر اسلام واقعى بپردازيم چرا كه اگر غفلت كنيم ممكن است در اين جنگ فرهنگى اسير شده و به عنوان سرباز عليه جبهه اسلامى دست به اقدامات غير انسانى و ارزشى بزنيم.
 

حجت الاسلام قمى تصريح كرد: تشكيل جبهه متحد فرهنگى نيازى است كه بيش از هر زمان ديگرى بايد مورد توجه قرار گيرد به همين منظور بايد كشورهاى اسلامى بر مشتركات خود تاكيد و مبناى برنامه هاى ترويجى خود را اولويت بندى كنيم.

نگاه معنوی به انسان پایه و اساس کار فرهنگی

وى با اشاره به جايگاه انسان در جهان هستى خاطر نشان كرد: نسبت به اين موضوع دو برداشت وجود دارد، گروه اول اعتقاد دارند كه انسان همانند ساير حيوانات بوده كه تنها پيچيده گى بيشترى داشته و قوانين مكانيكى نيز بر او حاكم است اما در مقابل ديدگاه ديگرى انسان را داراى تفاوت ماهوى با حيوانات مى داند.

وى نگاه معنوى و قدسى به جايگاه انسان را پايه و اساس كار فرهنگى دانست و افزود: امام خمينى (ره) در اين راستا به جاى اقدامات مادى از قبيل ساخت مدرسه، مسجد، حسينيه و ... به انسان سازى و تربيت شخصيت هايى همچون مطهرى و آيت الله مشكينى پرداختند كه اين امر نشاندهنده ترويج اسلام و كار فرهنگى در عمل بوده است.

وى بيان كرد: انقلاب جمهورى اسلامى ايران پيامش رعايت اخلاق و اصول انسانى بوده و نتيجه گفتمان انقلاب نيز تربيت شخصيت هايى مانند شهيد باكرى و فهميده است

ضعف اسرائیل مشهود است

معاون امور بين الملل دفتر مقام معظم رهبرى به وضعيت اسرائيل در منطقه پرداخت و اشاره كرد: نگاه حاكم دنيا در ارتباط با مقابله با اسرائيل بر اين بود كه نمى توان آن را نابود و يا شكست داد چرا كه مورد حمايت كشورهاى غربى و آمريكا است اما امروز با جنگ ۳۳ روزه لبنان و ۵۲ روزه غزه شاهد تضعيف قدرت اسرائيل در منطقه هستيم.

وى افزود: در اين جنگ ها تنها دولت ايران و جبهه مقاومت با تجهيزات به كمك مردم فلسطين و غزه پرداختند و امروز شاهد راهپيمايى ۲۵ ميليون نفر اروپايى عليه اسراييل هستيم.

وى توضيح داد: بسيارى از كشورهاى غربى و اروپايى نسبت به وضعيت كشور سوريه راه حل نظامى را تنها راهكار اعلام مى كردند اما امروز راه حل آن را در راهكارهاى سياسى جستجو مى كنند، اين در حالى است كه ايران راه حل مشكلات كشورهايى همچون سوريه را برگزارى انتخابات و راى مردم آنها مى دانست.

حجت الاسلام قمى تصريح كرد: همچنين مى توان به اصرار غير منطقى غرب نسبت به سقوط بشار اسد در سوريه و حمايت از گروهك هاى تروريستى اشاره كرد كه نتيجه آن كشتار ۲۰۰ هزار نفر بود.

وى اظهار داشت: در اين وضعيت جهانى ايران تنها كشورى بود كه وارد مذاكره شد و با سربلندى بيرون آمد و نتيجه آن تبديل تحريم ها به محدوديت است