شناسهٔ خبر: 102416 - سرویس جامعه

نظر شما در خصوص طرح دولت مبنی بر "رتبه بندی معلمان" چیست؟

رتبه بندی معلمان رییس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: دولت قرار است طرح رتبه‌بندی معلمین را از اول مهرماه اجرا کند، اعتقاد داریم این طرح، طرح اصلی نیست بنابراین انتظار داریم طرح نظام رتبه‌بندی معلمین واقعی هر چه زودتر تدوین و به مجلس ارائه شود. نظر شما در خصوص این طرح چیست؟

نماینده/ محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی روز یکشنبه ۴ تیرماه در تذکری شفاهی با تأکید بر اینکه  وضعیت معیشتی بازنشستگان فرهنگی اصلاً مناسب نیست و حقوق دریافتی‌شان پاسخگوی معاش آنان هم نیست، تصریح کرد: «دولت قرار است طرح رتبه‌بندی معلمین را از اول مهرماه اجرا کند، اعتقاد داریم این طرح، طرح اصلی نیست بنابراین انتظار داریم طرح نظام رتبه‌بندی معلمین واقعی هر چه زودتر تدوین و به مجلس ارائه شود» .

پیش از این نقوی حسینی، رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس، نیز در گفتگو با «نماینده» تصریح کرده بود: «طرح رتبه بندی معلمان، به دنیا نیامده از سوی دولت سقط شد!»

وی طرح پیشنهادی مجلس در خصوص رتبه بندی معلمین را یادآور شد و عنوان داشت: چون دخل‌وخرج کشور دست دولت است قرار شد دولت این طرح را به صورت لایحه به مجلس دهد. ولی یک‌دفعه شنیدیم ۲۷ اسفندماه هیئت دولت «رتبه‌بندی معلمان» را تصویب کرد، اما نه لایحه! وقتی گفتند رتبه‌بندی تصویب شد ما گفتیم این خیلی خوب است ولی بعد دیدیم این لایحه نیست. فهمیدیم دولت سرش را زد، ته‌اش را هم زد، وقتی تبدیل شد به یک شیر بی‌یال و کوپال به نام رتبه‌بندی به آموزش‌وپرورش ابلاغ کردند و در آن هم شرایط سختی را گذاشتند که اگر معلم‌ها این‌طور شوند، اگر آن‌طور شوند، فلان مقدار به حقوقشان اضافه می‌شود!!

نظر شما در خصوص طرح دولت مبنی بر رتبه بندی معلمان چیست؟

آیا این طرح می تواند پاسخگوی مطالبات و دغدغه های فرهنگیان باشد؟

شما مخاطبان گرامی می توانید با ارسال نظرات  خود، ذیل این متن در این بحث مشارکت کرده و دیدگاه خود را با «نماینده» و خوانندگانش در میان بگذارید