شناسهٔ خبر: 101428 - سرویس بین‌الملل
منبع: تسنیم

درخواست نماینده آیت الله سیستانی از کشورهای همسایه

آیت الله سیستانی/1 نماینده مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق از کشورهای همسایه خواست مرزهای خود را به روی کسانی که قصد دارند به گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه بپیوندند، ببندند.

به گزارش «نماینده» به نقل از روزنامه رأی الیوم، عبدالمهدی الکربلایی نماینده آیت الله علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، از کشورهای غربی خواست که سلاح‌های بیشتری در اختیار عراق برای مبارزه با داعش بگذارند.

وی همچنین در این گفت‌وگوی نادر از کشورهای همسایه خواست مرزهای خود را به روی کسانی که قصد دارند به گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه بپیوندند، ببندند.

نماینده آیت الله سیستانی افزود: برخی از کشورها برایشان اهمیتی ندارد که تروریست‌های داعش از مرزهایشان عبور کنند، و در قبال این مساله نگران نبوده و از عبور و مرور تروریست‌ها از مرزهایشان جلوگیری نمی‌کنند. به نوشته ایندیپندنت، هرچند آیت الله سیستانی به صورت مشخص به نام هیچ کشوری اشاره نکرده، اما احتمالا منظور وی ترکیه است.

کربلایی در بخش دیگری از این گفت‌وگو افزود: سازمان نیروهای داوطلب مردمی بر اساس مذهب و طایفه شکل نگرفته زیرا این نیروها از شیعیان، اهل تسنن، شهروندان مسیحی و ایزیدی‌ها تشکیل شده است.