شناسهٔ خبر: 99857 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

آصفری در گفتگو با «نماینده»:

حتی اگر توافق نشود، مقاومت تیم مذاکره کننده مورد وثوق ملت ایران است

محمدحسن آصفری/2 محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: چه توافقی صورت بگیرد و چه نگیرد مقاومت تیم مذاکره کننده برای دفاع از آرمان های نظام در جهت جلوگیری از زیاده طلبی های طرف غربی مورد وثوق ملت ایران خواهند بود.

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «نماینده» با اشاره به نزدیک شدن زمان اعلام نتیجه مذاکرات هسته ای گفت: سرنوشت توافق قابل پیش بینی نیست چون همیشه شاهد بودیم زمانیکه مذاکرات درحال به نتیجه رسیدن است یکی از کشورها بازی جدیدی را شروع کرده و مذاکره را با مشکل مواجه می کند.

وی افزود: انتظار مردم از تیم مذاکره کننده این است که مقتدرانه از آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران و مقاومت چندین سال در موضوع هسته ای پاسداری کنند و اجازه زیاده خواهی به طرف مقابل را ندهد.

آصفری خاطرنشان کرد: چه توافقی صورت بگیرد و چه نگیرد مقاومت تیم مذاکره کننده برای دفاع از آرمان های نظام در جهت جلوگیری از زیاده طلبی های طرف غربی مورد وثوق ملت ایران خواهند بود. اگر توافقی هم صورت نگیرد مقصر اصلی طرف غربی است چراکه ایران در راه اعتمادسازی گام های زیادی برداشته و حتی در این راه از بخشی از حقوق خود کوتاه آمده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از پایان پیروزمندانه مذاکرات برای ایران تشریح کرد: پیروزمندانه بودن نتیجه مذاکرات به این معناست که اگر انشاالله توافق خوبی صورت بگیرد که پیروز هستیم و اگر جلوی توافق بد هم گرفته شود باز هم پیروز هستیم.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان وظیفه رسانه ها در این برهه از زمان گفت: وظیفه رسانه ها این است که امروز تلاش خود را به حفاظت از منافع ملی ایران سوق بدهند و از مطرح کردن مسائلی که بیشتر جنبه اختلاف انگیزی دارد و توجه طرف غربی را به آن موضوعات جلب می کند پرهیز کنند. اینکه مطرح شود که عده ای در کشور موافق توافق هستند و عده ای مخالف توافق، درست نیست، امروز همگی موافق توافق خوب هستیم.

آصفری گفت: رسانه ها باید از مطرح کردن مسائل پوپولیستی و مسائلی که ممکن است مقطعی باشند پرهیز کنند و در چهارچوب عزتمندی ملت ایران موارد خود را مطرح کرده و در تحلیل های خود طوری وانمود کنند که غرب متوجه باشد که امروز ملت ایران محکم و مقتدر در برابر زیاده خواهی آنها ایستاده اند.

نظر شما