شناسهٔ خبر: 99750 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آمادگی برای آزاد سازی الرمادی و موصل را داریم/ تمجید" عبادی" از نیروهای مردمی عراق

 حیدر العبادی نخست وزیر عراق تاکید کرد: ما پیروزی هایی علیه داعش به دست آورده ایم و آمادگی برای آزاد سازی الرمادی و موصل را داریم

به گزارش نماینده به نقل از روزنامه القدس العربی، حیدر عبادی نخست وزیر عراق اعلام کرد: نیروهای مردمی، یک تشکل امنیتی است که همه طوایف را شامل می شود و تحت رهبری فرمانده کل نیروهای مسلح است.

وی افزود: نیروهای مردمی از کشور و مردم عراق و مقدسات دفاع کرده است و ما قانون گارد ملی را برای جذب آنها در اختیار داریم.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: ما پیروزی هایی علیه داعش به دست آورده ایم و آمادگی برای آزاد سازی الرمادی و موصل را داریم.

عبادی افزود: اوضاع در سوریه بر ما تاثیر می‌گذارد و همه باید تبعات خطرناک داعش را درک کنند و در راستای توقف و ممانعت از عبور آنها و جنگ با تفکر منحرف آنها حرکت کنند.

نخست وزیر عراق بیان کرد: چالش جدی و واقعی در عراق و سوریه شامل گروهک داعش حضور دارد و این خطر به برخی کشورهای دیگر منتقل شده است که آخرین آن انفجارهایی بود که در عربستان، کویت، تونس و مصر انجام شد.

وی اعلام کرد: داعش با قتل شیعیان شروع کرد اما پس از اشغال مناطق سنی نشین، سنی ها را نیز ذبح کرد و امروز به دنبال دامن زدن به مشکلات طایفه ای در کویت و عربستان برای برهم زدن اوضاع و فعال کردن هسته‌های وابسته به خود در این کشورهاست.

نظر شما