شناسهٔ خبر: 99684 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

انتظار این بود که وزارت علوم لبیک جانانه ای به ندای رهبر انقلاب در خصوص بورسیه ها می گفت/ در موضوع بورسیه ها برخی رسانه ها با اشاعه شایعات ظلم کردند

قاسم جعفری/2 عضو کمیسیون آموزش مجلس با ابراز ناراحتی از انتشار اسامی در موضوع بورسیه ها گفت: چطور می شود اگر کسی به جرم مفاسد اقتصادی دستگیر شود، اسمش را نمی آورند و تا چند سال با رمز اسم بُرده می شود، اما از همان ابتدا با آبروی اصحاب علم و دانش بازی کردند.

قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به سخنان روز گذشته رهبری در موضوع بورسیه ها به «نماینده» گفت: رهبری اشاره ای داشتند به اینکه در قضیه بورسیه ها حاشیه سازی بی دلیل زیادی شد و به عده ای ظلم شده است؛ وقتی حاکم اسلامی در مقام داوری آن هم رسما اعلام می کند که به عده ای ظلم شده است انتظار می رود که وزیر علوم در اسرع وقت مظلومین را مشخص کند تا از آنها اعاده حق شود همچنین کسانی که ظلم کرده اند باید مشخص شوند که اگر تعمدی در کار بوده با آنها برخورد قانونی شود.

نماینده بجنورد با اظهار خرسندی از اینکه تذکراتی که سالهای قبل به وزیر می داده مطابق بیانات دیروز مقام معظم رهبری بوده است، گفت: نباید در رسانه ها با آبروی آدم ها بازی شود. ماه گذشته در کمیسیون اصل ۹۰ به وزیر گفته شد که آبروی چند هزار نفر جوان معصوم در این موضوع رفته و حتی اگر همین الان دستور داده شود که این افراد را برگردانند و بهترین شرایط را در اختیارشان قرار دهند، آبروی اینها به راحتی ترمیم نخواهد شد و همه مسئول هستند.

عضو فراکسیون اصولگرایان با ابراز ناراحتی از انتشار اسامی در موضوع بورسیه ها گفت: چطور می شود که اگر کسی به جرم مفاسد اقتصادی دستگیر شود، اسمی از شخص نمی آورند و تا چند سال با رمز اسم بُرده می شوند، اما اسامی اصحاب علم و دانش را همان روز اول منتشر و با آبروی آنها بازی کردند.

قاسم جعفری خاطرنشان کرد: انتظار ما این بود که وزارت علوم بویژه شخص وزیر تا الان لبیک جانانه ای به ندای رهبری معظم می گفت و دستور پیگیری را صادر می کرد. مجلس هم باید در کمیسیون اصل ۹۰ این موضوع را پیگیری کند. قوه قضائیه و دادستانی هم وظیفه دارند پیگیر موضوع باشد.

عضو کمیسیون آموزش با اشاره به اینکه ظلمی که واقع شده لایه های مختلف دارد، افزود: بخشی از این ظلم مربوط به رسانه هایی می شود که به اشاعه شایعات پرداختند. گاهی رسانه مصاحبه یک مسئول رسمی را منتشر می کند، اما گاهی رسانه اقدام به بزرگنمایی می کند که متاسفانه برخی رسانه ها در این مورد دست داشتند.

وی با بیان اینکه بسیاری از اصحاب رسانه صادقانه کار می کنند گفت: اما کسانی هم هستندکه به تشویش اذهان عمومی می پردازند و به منظور ضربه زدن به نظام گام برمی دارند که باید با این رسانه ها برخورد قانونی کرد.

نظر شما