شناسهٔ خبر: 99640 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

حدادعادل:

امروز رسانه بیش از هر زمان دیگر در اوضاع جهان دخیل است

حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: دنیای امروز دنیایی است که در آن رسانه بیش از هر زمان دیگر در اوضاع جهان دخیل است.

به گزارش نماینده، غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در مراسم پاسداشت و تقدیر از خبرنگار جهادی محمدرضا حسینی بای که صبح امروز به همت خبرگزاری دانشجو در تالار شهید شهبازی برگزار شد با اشاره به ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: امیدوارم برگزاری این مجلس از عبادات شما در این ماه مبارک محسوب شود.

وی اضافه کرد: وقتی باخبر شدم قرار است مجلسی به پاسداشت زحمات حسینی بای برگزار شود بی درنگ دعوت در این جلسه را پذیرفتم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آخرین بار که در بین شما عزیزان حاضر شدم برنامه دکتر سلام بود (باخنده) اضافه کرد: در آن برنامه کاریکاتوری از بنده نیز کشیدید که پس از آن برای ورود به منزل با مشکل مواجه بودم.

وی با اشاره به اینکه دنیای امروز دنیایی است که هر اقدام سیاسی، نظامی و ... مهم محتاج یک غیرت رسانه ای است تصریح کرد: در این زمان رسانه بیش از هر موقع دیگر در اوضاع جهان دخیل است.

حداد عادل با اشاره به پیروز مشروطیت ادامه داد: زمان پیروزی مشروطیت عنوان شد مطبوعات رکن چهار کشور است که در قانون اساسی به آن تصریح نشده است یعنی پس از ارکان و قوای مجریه، مقننه و قضائیه به رسانه به عنوان رکن چهارم اشاره شد این سخن امروز هزار بار معنا و مفهوم بیشتری یافته است.

وی با بیان اینکه امروز در دنیا بدترین کارها را انجام می دهند و آن را به کمک امپراطوری رسانه بهترین کار جلوه می دهند تصریح کرد: رسانه امروز در دنیا جزئی از قدرت است در عین حال یک تیغ دو دم است یعنی همان طور که قادر است در خدمت ظالم باشد می تواند در خدمت مظلوم هم باشد منتهی به هنر انسانیت خلاقیت و ... نیاز دارد که با این سلطه فراگیر رسانه ای مقابله کند و این در حقیقت همان کاری است که حسینی بای موفق به انجام آن شد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دنیای غرب دائما روی جدایی دین از سیاست و حکومت تاکید می کند یادآور شد: غرب برای تامین منافع خود از جریاناتی حمایت می کند که به خشن ترین وجه دین را دستاویز حکومت  سیاست کردند و ابایی از دروغ پردازی ندارند.

وی گریزی به سال ۲۰۰۰ و حمله ایالات متحده به عربستان زد و ادامه داد: زمانی که آمریکا قصد حمله به عربستان را داشت ۵۳ نفر از متفکران جامعه آمریکا بیانیه ای دادند که متاسفانه هیچ گاه این بیانیه در کشور مورد تجزیه و تحلیل قرار نگرفت در آن بیانیه صراحتا عنوان می شود برای دفاع از ارزش های سکولار (جدایی دین از سیاست) باید مانع حرکات دینی شویم.

حداد عادل در ادامه با ذکر مثالی در این خصوص تصریح کرد: مثلا در کشور سوئیس اجازه فعالیت به مساجد داده نمی شود و جلوی مسجد سازی گرفته می شود چون مناره نماد فعالیت اجتماعی دین محسوب می شود اما همین طرف های غرب در اقدامی متناقض به مخالفین سوریه و عراق و گروهک تروریستی داعش پول و اسلحه می دهند و از آنها حمایت می کنند.

وی افزود: ترکیه دولتی است که سکولاریسم همزاد این دولت محسوب می شود و اول دولتی است که در عالم اسلام اندیشه جدایی دین از حکومت را در قانون اساسی خود وارد کرد و در مقابل عربستان کشوری است که مدعی حکومت دینی است و نکته جالب توجه آن است که این دو کشور زیر سایه آمریکا و به نفع رژیم صهیونیستی از گروه هایی حمایت می کنند که ربطی به سکولاریسم ندارند و به بدترین شکل که بتوان دین را در قدرت وارد کرد عمل می کنند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در ادامه این روند به کمک رسانه های خود از جمله شبکه های العربیه و العبریه افکار عمومی را با اخبار دروغ خود حمایت می کنند این در حالی است که در همین شرایط مردمی که زیر بمباران وحشیانه در کشور یمن و سایر نقاط مسلمان نشین هستند هم از حیث جنگ مظلوم اند و هم از حیث خبر در محرومیت به سر می برند در چنین شرایطی یک رسانه مانند خبرگزاری های جمهوری اسلامی این فضا را به هم می زند.

وی در ادامه به بیان حدیثی از امیرالمومنین پرداخت که خطاب به فرزندان خود می فرمایند دشمن ظالم و یار مظلوم باشید و ادامه داد: کاری که شما دوستان رسانه ای به ویژه شخص حسینی بای انجام می دهد مصداق بارز عمل به این فرمایش امیرالمومنین است.

حداد عادل با بیان اینکه بارها در شیوه کار حسینی بای دقت کرده ام و کار او را متفاوت از کار سایر خبرنگاران دیده ام ادامه داد: حسینی بای همیشه با خلاقیت و متفاوت عمل می کند، جرات مند است و با ابتکار عمل بازیگر صحنه می شود مثلا به سراغ بچه های کنکوری می رود و با آنها حرف های غیرمنتظره می زند این در حالی است که این قبیل اقدامات وی سبب نمی شود کسی دلخور یا آزرده شود در اینجا یکی از گلایه مندی های من از خبرنگاران این است که همیشه خیلی کلیشه ای خشک و تکراری عمل می کنند در واقع ما تقریبا سوالات خبرنگاران را از پیش حدس می زنیم به طول کلی همیشه سه سوال کلیشه ای در مراسم از ما مطرح می شود اولین این که نظرتان در مورد این مراسم چیست به نظر شما برگزاری این همایش در توسعه کشور چه نقشی دارد و از ما نمایندگان سوال می شود مجلس برای توسعه این برنامه چه اهدافی دارد؟

وی اضافه کرد: متاسفانه ما عادت داریم وقتی چیزی را از دست می دهیم از آن تجلیل و قدردانی به عمل می آوریم مثلا اگر حسینی بای در عراق به فراق تبدیل شود برای وی پوستر چاپ می کنیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با خطاب قرار دادن برگزار کنندگان این مراسم تصریح کرد: کار شما کار بسیار شایسته ای بود و من این عمل را مقدمه ای برای مجلس بزرگتر با کمیت و کیفیت بیشتری تلقی می کنم که خبرنگاران دلسوز انقلابی ارزش های خود را برجسته کنند.

وی بیان داشت: حضور من در این جمع به عنوان یک شهروند و یک برادر کوچکتر معنی جز این ندارد که ارادت قلبی خود را به حسینی بای اعلام کنم و از وی به خاطر همه کمکی که به اسلام و مسلمانان مظلوم می کند و به خاطر تمام ابتکارات و هوش ذاتی که از خود برای اطلاع رسانی بهتر به ظهور می رساند تشکر کنم.

حداد عادل در پایان آرزوی سلامتی و طول عمر برای همه خبرنگاران و به ویژه حسینی بای کرد و ابراز امیدواری کرد که اخبار پیروزی حق بر باطل را در جهان اسلام از زبان این خبرنگار شفیق بشنویم.

نظر شما