شناسهٔ خبر: 99604 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

رحماندوست:

فلسطین؛ نماد مظلومیت/ داعش، مرزهای صهیونیست‌ها را امن‌تر کرده است

رحماندوست 43 دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین، با بیان اینکه امروز فلسطین نماد مظلومیت و مقاومت در منطقه است، گفت: در ایامی که داعش پیدا شده، مرزهای رژیم صهیونیستی نیز امن‌تر شده است.

به گزارش نماینده مجتبی رحماندوست، نماینده مردم تهران در مجلس و دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین، با اشاره به در پیش بودن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان (روز جهانی قدس) و با یادآوری تاکید رهبر معظم انقلاب بر زنده بودن آرمان فلسطین، اظهار داشت: در حال حاضر نماد مقاومت و مظلومیت در منطقه، فلسطین است؛ به گونه ای که این ملت رکورد مسائل سیاسی جهان را شکسته است.

وی با بیان اینکه این اوج مظلومیت است که ملتی را از خانه‌اش بیرون کند، ادامه داد: اگر روزی در رابطه با مظلومیت و مقاومت برخی ملت‌ها نیز بشود تردید کرد، اما مساله فلسطین از محکماتی است که هیچ‌گاه در آن تردید نخواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در عین حال تصریح کرد: ملتی که مدافع حقوق ملت فلسطین باشد، به طور طبیعی مدافع حقوق ملت‌های عراق، سوریه، یمن، اردن و لبنان نیز می‌شود و فلسطین را به عنوان نماد و اوج مظلومیت و مقاومت در نظر می‌گیرد؛ بنابراین فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در حرم امام (ره) و یادآوری مسئله فلسطین، یک نوع اعلام موضع صریح و روشن از طرف ایشان بود.

رحماندوست درباره ارتباط میان تحولات سال‌های اخیر منطقه به ویژه پرورش گروه‌های تکفیری و مساله فلسطین، تأکید کرد: میان این دو پدیده، رابطه مستقیم و صد درصدی برقرار است؛ به گونه‌ای که اساساً فتنه‌های اخیر برای کمک به صهیونیست‌ها بوده است.

تلاش  برای جبران ضربات جنگهای ۳۳ روزه و ۲۲ روزه با ایجاد گروههای تکفیری

وی در توضیح این مساله گفت: در ایامی که داعش پیدا شده، مرزهای رژیم صهیونیستی نیز امن‌تر شده است؛ حتی برخی گروه‌های جوانان که می‌توانستند به فرهنگ مقاومت از قبیل حزب‌الله گرایش پیدا کنند، با حمایت و مدیریت صهیونیست‌ها، راهشان را کج کرده‌اند و سلاح خود را به سمت مقاومت گرفته‌اند؛ بنابراین همه این فتنه‌ها برای انحراف در مساله فلسطین و محور مقاومت بوده است.

دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین اظهار داشت: آنها از جنگ‌های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و ۸ روزه ضربه سختی خورده‌اند؛ بنابراین جریان تکفیری را به راه انداختند. با بررسی اتفاقات سال‌های اخیر منطقه می‌توان نتیجه گرفت که بین امنیت صهیونیست‌ها و فعالیت تکفیری‌ها رابطه علت و معلولی برقرار است.

رحماندوست با اشاره به تفاوت ایجاد شده در وضعیت امروز فلسطین نسبت به گذشته نیز تصریح کرد: مساله فلسطین از دید دولت‌ها به تدریج کم اهمیت‌تر جلوه می‌کند، اما از دیدگاه ملت‌های آزاده و مقاوم که ظلم‌های آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را بیش از گذشته احساس می‌کنند، مساله فلسطین تازه شکوفا شده است و انگیزه یافته‌اند که بیشتر مقاومت کنند.  

 

نظر شما