شناسهٔ خبر: 99572 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

مقاومت قوی‌تر از گذشته است

اسماعیل هنیه 43 نایب‌رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تأکید کرد که گردان‌های القسام شاخه نظامی این جنبش ۵ برابر قوی‌تر از قبل شده است.

به گزارش نماینده، اسماعیل هنیه طی سخنانی پس از اقامه نماز تراویح در مسجد الشهداء واقع در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه، گفت: در سالروز جنگ اخیر علیه نوار غزه که در تابستان گذشته رخ داد، گردان‌های القسام ۵ برابر قوی‌تر از قبل شده است.

وی افزود: به شما بشارت می‌دهم که رمضان سال گذشته دوره کاشت بود و رمضان امسال محاصره همه قدرت‌هایی است که تصمیم به جنگ علیه غزه گرفتند اما امروز تصمیم گرفته‌اند به غزه گشایش نشان دهند.

هنیه در خصوص موضوع آتش‌بس نیز فاش کرد که رژیم اشغالگر به برخی طرفها ابلاغ کرده است که به‌نفع این رژیم نیست تجاوز جدیدی علیه نوار غزه در زمان کنونی انجام دهد و از سوی دیگر جنبش حماس نیز در عملیات نظامی اخیر نقشی نداشته است.

این رهبر حماس اعلام کرد که روابط بین حماس و مسئولان مصر اخیراً شاهد گشایش بوده و تغییرات در اوضاع غزه نیز نتیجه آن بوده است و دیدارها با مقامات مصری تا پیش از حوادث اخیر در جریان بوده است.

در همین رابطه سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس نیز تأکید کرد که اظهارات رژیم اشغالگر درباره ارتباط این گردان‌ها با حوادث سینا، کذب محض و ساختگی است.

«ابوعبیده» در صفحه خود در توییتر نوشت: اظهارات رژیم اشغالگر درباره ارتباط گردان‌های القسام با حوادث سینا، تلاش جدید این رژیم برای ایجاد فتنه و هرج و مرج است.

وی افزود: هدف گردان‌های القسام تنها فلسطین اشغالی است نه هیچ طرف دیگر و برنامه‌های ما مربوط به داخل فلسطین است و ما هیچ برنامه‌ای خارج از آن نداریم و نبرد ما نیز واضح و روشن است.

افراد مسلح روز چهارشنبه گذشته به ۵ ایست بازرسی ارتش و نیروهای پلیس مصر در جنوب شهر شیخ زوید واقع در شمال سینا حمله کردند که بر اثر آن ۶۴ نظامی مصری کشته شدند.

از سوی دیگر مسئولان امنیتی گزارش دادند که هواپیماهای اف ۱۶ مصر مواضع گروه‌های مسلح در شمال سینا را بمباران کردند و در جریان حملات و درگیری‌های مستمر بین نیروهای امنیتی و افراد مسلح ده‌ها نفر کشته شدند.

شمال سینا که در شرق مصر واقع شده است، مکان تجمع عناصر گروه تروریستی انصار بیت المقدس است که اخیراً نیز با داعش بیعت کرده و نام خود را به «ولایت سینا» تغییر داده است.

رژیم صهیونیستی نیز در تلاش برای تحریک ارتش مصر علیه حماس و نوار غزه مدعی شد که گردان‌های القسام با گروه ولایت سینا در ارتباط بوده و در این حملات دست داشته است.  

نظر شما