شناسهٔ خبر: 99567 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

استاندار کردستان:

به روحانی گفتم اصلاح‌طلبم/تمام فرمانداران را تغییر دادم

استاندار کردستان استاندار کردستان: بنده روزی که به جلسه دولت رفتم تا استاندار شوم خطاب به آقای روحانی گفتم من اصلاح طلبم و تمام همکارهای شما هم بنده را می‌شناسند ولی اگر استاندار شدم نماینده شما هستم و سیاست شما را اعلام خواهم کرد.

به گزارش نماینده ، عبدالمحمد زاهدی روز دهم آذرماه سال ۹۲ طی پیشنهادی از سوی وزارت کشور و تایید هیأت وزیران به عنوان استاندار کردستان معرفی شد.

وی که سابقه استانداری در استان‌های ایلام، مرکزی و سیستان و بلوچستان را در کارنامه خود دارد به مدت دو سال نیز مسئولیت امور استان‌های وزارت کشور را عهده‌دار بوده است.

استاندار کردستان درباره ترکیب استانداران دولت روحانی می‌گوید: در بین استانداران هر جریان و گرایش سیاسی وجود دارد، البته بیشتر استانداران اصلاح طلب نیستند اما اکثر فرمانداران اصلاح‌طلبند.

زاهدی از جمله استانداران اصلاح طلبی است که تمام ۱۰ فرماندار استان کردستان را تغییر داده است.

وی همچنین در مورد نظارت‌ و برخورد با تبلیغات زودهنگام در انتخابات انتخاب عنوان می‌کند: در قانون یک مدت زمان مشخصی را برای تبلیغات در انتخابات قرار دادیم که حدود دو هفته است ولی در مورد تبلیغات زودهنگام قانون مسکوت است یعنی اگر الان کسی تبلیغات انتخاباتی کند نمی‌توانیم با وی برخورد کنیم و نمی‌توانیم هیچ ممانعتی صورت بدهیم.

استاندار کردستان در ادامه این گفت‌وگو با تاکید بر اینکه نگاه امنیتی به مردم وجود ندارد و با اشاره به همکاری دستگاه‌های امنیتی استان برای مقابله با هرگونه تهدیدی می‌گوید: دستگاه‌های امنیتی در طول دو سال گذشته عملیات‌های گسترده ای داشتند و از شاخص‌ترین اقدامات آنها می‌توان به جلوگیری از ورود سلاح، مهمات و مواد منفجره توسط تیم‌های تروریستی به کشور اشاره کرد.

گفت‌وگو مشروح استاندار کردستان به شرح زیر است:

سوال: اخیراً اولین جلسه توسعه استان کردستان به ریاست وزیر کشور برگزار شد، با توجه به اینکه برگزاری چنین جلسه‌ای برای استان‌های کشور بی‌سابقه بوده از علت برگزاری این جلسه و تصمیماتی که در جهت توسعه استان گرفته شد، توضیح دهید؟

زاهدی: جلسه‌ توسعه استان کردستان به دنبال وعده‌ای بود که وزیر کشور در جلسه معارفه بنده در جلسه شورای اداری داده بود که بحث توسعه استان مهمترین مسئله‌ای است که اکنون مطرح است. آقای رحمانی‌فضلی قول داد مسئله توسعه استان را شخصاً پی‌گیری کند که البته برگزاری اولین جلسه با حضور وزیر کشور با تاخیر صورت گرفت اما نهایتاً نتیجه خوبی داشت.

ما یک مرکز هم اندیشی، توسعه در استان تاسیس کردیم که جدای از مدیران و دستگاه‌های اجرایی، نخبگان و فعالان اقتصادی عضو آن هستند و همواره سعی داریم از اندیشه و افکار دیگران هم در جهت توسعه استان استفاده کنیم.

جلسه توسعه استان کردستان با حضور تعدادی از مدیران و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از نخبگان به ریاست وزیر کشور برگزار شد در این جلسه کلیاتی از مشکلات استان کردستان و موانعی که بر سر راه توسعه استان وجود دارد مطرح و قرار شد چندین کارگروه کارشناسی این مسائل را به صورت جداگانه پی‌گیری کنند تا در جلسات آینده نمایندگانی از وزارتخانه‌های دیگر با توجه به دستور کار جلسه توسعه استان حضور پیدا کنند.

اولین جلسه توسعه به ریاست وزیر کشور برای استان کردستان تشکیل شد و تاکنون برای هیچیک از استان‌ها جلسه توسعه برگزار نشده است، استان کردستان یک استان کمتر توسعه یافته است و قبل از اینکه من به استان بروم بحث توسعه استان بین نخبگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

۴۰ درصد از واحدهای تولیدی استان کردستان تعطیل است

آیا در این جلسه تصمیمات خاص اجرایی گرفته شد؟

زاهدی: وزیر کشور امکانات مالی مربوط به توسعه استان‌ها در دستش نیست بنابراین نمی‌توان انتظار بودجه‌ای خیلی زیادی داشت. در همین رابطه قرار شد جلسات متعددی را با نمایندگان وزارتخانه‌های مختلف برگزار کنیم و وزارت کشور پی‌گیری‌های لازم برای تحقق این امر را خواهد داشت.

آیا آماری از تعدادی تولیدی‌های فعال در استان کردستان دارید یا خیر یا به طور کلی چه مقدار از ظرفیت تولید استان فعال است؟

زاهدی: حدود ۴۰ درصد از واحدهای تولیدی استان تعطیل است منابعی که برای اشتغال در نظر گرفتیم علاوه بر استفاده از تسهیلات بانکی از صندوق توسعه ملی تمام طرح‌هایی که از طریق بانک‌ها به صندوق توسعه ملی ارسال شد بدون استثنا این صندوق تائید کرد و حتی یک طرح هم برنگشت.

۸۵ درصد از اعتبارات عمرانی دولت پرداخت شد

در بخش عمرانی هم دولت بالای ۹۵ درصد از تخصیص‌های عمرانی را پرداخت کرد درحالی که در مجموع استان‌های کشور تخصیص اعتبارات پایین ۷۵ درصد بوده است. اعتبارات عمرانی استان در سال گذشته ۱۵۶ میلیارد تومان بود همچنین یک بخشی از درآمدهای نفتی به استان‌هایی همچون کردستان تعلق می‌گیرد و همچنین یک بخش دیگری از ماده ۱۸۰ به این استان تعلق گرفت که در مجموع نیز حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه به استان کردستان جدای از اعتبارات ملی تعلق گرفت.

راه‌آهن تهران- سنندج ظرف ۳ سال به اتمام می‌رسد/ ساخت پروژه بر عهده چینی‌هاست

مهمترین مشکلی که استان کردستان دارد زیرساخت‌های حمل و نقل است جاده‌های این استان وضعیت مناسبی ندارند البته در طول یک سال و نیم گذشته اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته در همین رابطه راه‌آهن تهران - سنندج در حال ساخت است و فاینانس این پروژه را وزارت راه از چینی‌ها دریافت کرد.

در صورتی که فاینانس مورد نظر به طور کامل پرداخت شود و طرف چینی هم کار را با توجه به زمانبندی انجام دهد این پروژه ظرف ۳ سال به اتمام می‌رسد و راه‌آهن تهران - سنندج راه‌اندازی خواهد شد.

یکی از موانع اصلی توسعه استان کردستان زیرساخت‌های استان است که شامل راه‌آهن و همچنین فرودگاه سنندج می‌شود که دارای برخی مشکلات است البته فرودگاه شهر سقز هم در حال ساخت است که باید هرچه زودتر به اتمام برسد.

۴۰ میلیون مترمکعب به ذخایر آبی کردستان افزوده می‌شود/ جیره‌بندی آب در تابستان نداریم

سخنگوی دولت اخیراً اعلام کرد ذخایر آبی در برخی از استان‌ها وضعیت نامناسبی دارند، وضعیت ‌آبی استان کردستان در چه شرایطی است و چه تمهیداتی در این رابطه اندیشیده شده، ‌آیا جیره بندی آب در این استان خواهیم داشت یا خیر؟

زاهدی: استان کردستان یکی از منابع مهم تولید آب کشور است و ۱۴ میلیارد مترمکعب میزان بارندگی سالیانه این استان است و بیش از ۵ میلیارد مترمکعب میزان آبهایی است که در این استان وجود دارد اما خشکسالی‌های اخیر در برخی از مناطق استان مشکلات جدی را به وجود آورده است.

تعدادی از روستاهای این استان هم دچار این مشکل شده‌اند و به وسیله تانکر به آنها آبرسانی می‌شود، شهر سنندج مشکل جدی در همین رابطه داشت که اگر در همین یک سال و نیم گذشته اقدامات لازم صورت نمی‌گرفت الان در سنندج آب نداشتیم. سد آزاد که مراحل پایانی ساخت خود را می‌گذراند حدود ۴۰ میلیون مترمکعب آب به سنندج می‌رساند که حتما تا پایان تیرماه این آب به سنندج خواهد رسید.

منتها چون شرایط آب سنندج بحرانی بود نتوانستیم تا پایان تیرماه صبر کنیم از این رو دو پروژه اضطراری را در استان اجرایی کردیم که یک مورد برداشت از سطح زیر کانال خروجی سد قشلاق بود و یک اقدام دیگر یک ایستگاه پمپاژ را در محله پل شیخ که آب جاری وجود دارد اجرا کردیم که آ‌ب محل مورد نظر به سنندج منتقل شد که با این اقدامات به بحث جیره بندی آب نرسیدیم.

با سرازیر شدن سد آزاد که حدود ۴۰ میلیون مترمکعب بود در ایام تابستان هیچ مشکلی از نظر تامین آب نخواهیم داشت و همچنین جیره بندی هم نداریم.

ذخایر آبی به خارج از استان انتقال نخواهد یافت

همچنین یکی از مشکلاتی که از اول با آن روبرو بودیم این بوده که منابع آبی از استان کردستان خارج می‌شد و مردم هم از این موضوع گله‌مند بودند که در طول این مدت با پی‌گیری‌هایی که داشتیم و وزیر نیرو هم نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشت قرار شد از ذخایر منابع آبی در سدهایی که ما در حال ساخت داریم به خارج از استان نرود و این تصمیم یکی از دستاوردهای مهم سفر معاون اول رئیس جمهور به استان کردستان بود.

استعداد کشاورزی استان کردستان بالاست و با این تصمیم که قرار شد منابع آبی به خارج استان نرود حدود ۶۶ هکتار به اراضی آبی استان اضافه خواهد شد.

جذب ۳ سرمایه‌گذار برای توسعه استان کردستان

با توجه به رویکرد توسعه اقتصادی دولت چه اقدامی در استان کردستان در رابطه با جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی صورت گرفته است؟

زاهدی: توسعه بدون سرمایه گذاری امکان پذیر نیست بخصوص استان‌هایی که در داخلشان سرمایه وجود ندارد و طبیعتا باید به دنبال سرمایه‌های خارج از استان برویم در همین زمینه ما در دو بخش داخل کشور و خارج از کشور کار کردیم و چه کسانی که سرمایه‌ای دارند و اهل کردستان هستند و چه کسانی که اهل کردستان نیستند موفق شدیم سه سرمایه گذار خارجی را به کردستان بیاوریم و اکنون مشغول مقدمات کار هستند مجوزهای لازم را گرفته‌اند و در حال تهیه مواد اولیه هستند.

دو سرمایه گذاری در بخش معدنی است و یک بخش سرمایه‌گذاری مربوط به گردشگری است. تعدادی هم سرمایه گذار از بخش داخلی کشور به استان آمدند اما یک مسئله مهمی که با آن مواجه بودیم این بود که شاهد تعطیلی تعدادی از واحدهای تولیدی در استان بودیم و تعدادی از واحدهای تولیدی هم در معرض خطر تعطیلی بودند که از سال گذشته کارگروهی را برای حل این مشکلات تولیدی‌های در معرض خطر تعطیلی تشکیل دادیم تا اشتغال‌هایی که در این رابطه وجود دارد را از دست ندهیم و در کنار آن سرمایه گذاری را هم داشته باشیم.

در سال گذشته تقریبا مشکل بیش از ۶۰ واحد تولیدی را برطرف کردیم که خوشبختانه در اردیبهشت ماه امسال براساس مصوبه دولت کارگروه رفع موانع تولید را باید تشکیل بدهیم که البته ما این کارگروه را تحت عنوان دیگری از گذشته تشکیل داده‌ بودیم که از این پس تحت عنوان کارگروه رفع موانع تولید ادامه کار می‌دهد.

دستور نعمت‌زاده و جهانگیری برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های دولتی

یک بخش دیگری که پی‌گیری کردیم و دستور کتبی آقای نعمت‌زاده و جهانگیری را هم داریم این بوده که شرکت‌های وابسته به دولت هم در این استان سرمایه گذاری کنند زیرا استان کردستان صنعت بومی ندارد بنابراین باید شرکت‌های تولیدی بزرگ بیایند و سرمایه گذاری کنند تا بخش خصوصی هم برای سرمایه گذاری رغبت پیدا کند بنابراین شرکتهای ایدرو و ایمیدرو هم بیایند هم در حوزه صنایع معدنی و هم در حوزه صنایع قطعه سازی سرمایه گذاری کنند.

فعالیت و بهره‌برداری ۳ معدن طلا/خام فروشی را ممنوع کردیم

استان کردستان یکی از استان‌های معدنی کشور است، ما ۱۸ نوع معدن از طلا، سنگ‌آهن، باریت، ‌ سیلیس تا شن و ماسه داریم در حال حاضر یکی از معادن طلای ما تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید و یک معدن طلای دیگر هم اکنون فعال است و در حال آماده سازی به منظور بهره‌برداری است و یک معدن طلای دیگر هم اکنون مقدمات کار خود را به منظور بهره برداری طی می‌کند.

در بخش معادن سنگین نیز حدود ۱۵۰ معدن استان بهره‌برداری خواهد شد و یکی از تصمیمات مهمی که در رابطه با بخش معدن استان کردستان گرفتیم این بوده که واگذاری معدن را برای خام فروشی ممنوع کردیم.

ما معدن را به کسی واگذار نمی‌کنیم که مواد اولیه‌اش را از استان خارج کند، زیرا باید در داخل استان به فراوری رسانده و تولید ارزش افزوده کند. با توجه به اینکه تنها ۷ درصد از پهنه استان مطالعه شده بر همین اساس مطالعه ژئوفیزیک سه پهنه استان در حال انجام است.

نرخ بیکاری در استان کردستان بر اساس آمارهای سال ۹۲ حدود ۲۸ درصد است

 نرخ بیکاری در استان چقدر است؟

زاهدی: نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ تا ۲۹ سال براساس آمارهای سال ۹۲، ۲۸/۱ درصد است.

۲ نفر ار مشاورانم برای حضور در انتخابات مجلس استعفا دادند

چه تعداد از مدیران استانداری کردستان برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی از سمت خود استعفا دادند؟

زاهدی: دو نفر از مشاوران استاندار استعفا دادند که البته یکی از آنها معاون مدیرکل شهری استانداری هم بود، تعدادی هم از دستگاه اجرایی دیگر از سمت خود استعفا دادند.

ستاد انتخابات در استان کردستان تشکیل شده که قبل از تشکیل این ستاد برخی اقدامات از قبیل پیش‌بینی تعداد صندوق‌های آرا تا قبل از اینکه هیات‌های اجرایی تشکیل و سپس تعداد صندوق‌های مورد نظر به فرمانداری‌‌ها اعلام شود صورت می‌گیرد اما فرمانداری‌ها شناسایی اولیه را انجام می‌دهند.

یک بخش دیگری از اقدامات ما در رابطه با ستاد انتخابات آموزش افرادی است که در ستاد فعالیت خواهند داشت همچنین در جلسه مشترکی که با فرمانداران و بخشداران داریم نکات مهم و سیاسی مربوط به انتخابات را به ‌آنها گوشزد می‌کنیم و این اقدامات در حال انجام است تا زمانی که ثبت نام کاندیداها آغاز شود که در آن زمان ستاد انتخابات ۲۴ ساعته فعال خواهد بود.

نباید به اصولگرایان و اصلاح‌طلبان تفاوتی قائل شویم

با توجه به نزدیکی به زمان انتخابات سخنرانی شخصیت های سیاسی در استان‌ها افزایش پیدا خواهد کرد و با توجه به برخی حواشی که پیرامون این موضوع در چند ماه اخیر به وجود آمده تدابیر سیاسی و امنیتی استانداری کردستان در رابطه با سخنرانی شخصیت‌های سیاسی در استان چیست؟

زاهدی: سخنرانی‌های سیاسی داشتیم که تماما انتخاباتی بودند و امنیتش هم برقرار بوده است، بنده هم دیدگاهم این است که نباید بین اصولگرایان و اصلاح طلبان تفاوتی قائل شویم.

ما حتما جلسه مشترکی را با فعالان سیاسی اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل و جریان و گروه‌هایی که در استان حضور دارند خواهیم داشت و خوشبختانه ارتباط خوبی هم بین اصولگرایان و اصلاح طلبان استان وجود دارد و نشست‌های غیررسمی با یکدیگر دارند و با هم تعامل دارند تا انتخابات در یک فضای سالمی صورت گیرد. به نظرم هر دو جریان کسانی هستند که دلسوزان نظام‌اند و استان کردستان هم با جای دیگر فرق می‌کند و یکسری حساسیت‌هایی دارد؛ هنگامی که منافع نظام در میان باشد اصولگرا و اصلاح طلب در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند امکان دارد در انتخابات با یکدیگر رقابت کنند اما در نهایت  منافع ملی را حفظ می‌کنند.

اکثر استانداران اصلاح‌طلب نیستند

ترکیب استانداران از نگاه سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب چگونه ارزیابی می‌کنید؟

زاهدی: در بین استانداران هر جریان و گرایش سیاسی وجود دارد، البته بیشتر استانداران اصلاح طلب نیستند اما اکثر فرمانداران اصلاح طلبند.

به طور کلی دولت آقای روحانی را اصلاح طلب می‌دانید یا اصولگرا؟

زاهدی: به طور کلی دولت روحانی یک دولت اصولگراست.

به روحانی گفتم اصلاح‌طلبم

اینکه همه اصولگرا یا اصلاح طلب باشند بهتر است یا اینکه تعدادی اصولگرا و یا اصلاح طلب؟

زاهدی: بنده روزی که به جلسه دولت رفتم تا استاندار شوم خطاب به آقای روحانی گفتم من اصلاح طلبم و تمام همکارهای شما هم بنده را می‌شناسند ولی اگر استاندار شدم نماینده شما هستم و سیاست شما را اعلام و پیاده خواهم کرد.

اگر بپذیریم که می‌توان با دیدگاه‌های مختلف درون یک سیستم قرار گرفت می‌توانیم سیاست‌های آن سیستم را اعمال کرد و الان هم به این شکل عمل می‌شود از همه جریانات در دولت حضور دارد.

تمام فرمانداران را تغییر دادم

آیا شما تمام فرمانداران را تغییر دادید؟

زاهدی: بنده تمام ۱۰ فرماندار استان کردستان را تغییر دادم.

امکان ندارد بگویم که نمی‌دانم اصلاح‌طلبم یا اصولگرا/ اجرای خط مشی دولت مهم است

آیا شما موافق این موضوع هستید که مسئولان دستگاه اجرایی نباید گرایش سیاسی خود را صراحتاً بیان کنند؟

زاهدی: من اگر خودم نگویم از چه نوع گرایش سیاسی هستم طبیعتا افراد سیاسی گرایش بنده را می‌دانند و همچنین امکان ندارد که وقتی کسی از من سوال می‌کند اصولگرا هستم و یا اصلاح طلب بگویم نمی‌دانم.

مهم این است که من مشی دولت را اجرا کنم و حتی در انتخاب مدیران در استان هم بسیاری از مدیران اصولگرا را داریم.

قانون در خصوص تبلیغات زودهنگام کاندیداها مسکوت است/ نمی‌توانیم با تبلیغات زودهنگام برخورد کنیم

آیا در نظارت‌هایتان به مورد مشابهی در رابطه با تبلیغات زودهنگام انتخاب برخورد کرده‌اید یا خیر؟

زاهدی: در قانون یک مدت زمان مشخصی را برای تبلیغات در انتخابات قرار دادیم که حدود دو هفته است ولی در مورد تبلیغات زودهنگام قانون مسکوت است یعنی اگر الان کسی تبلیغات انتخاباتی کند نمی‌توانیم با وی برخورد کنیم و نمی‌توانیم هیچ ممانعتی صورت بدهیم مگر اینکه تجمعی در معابر عمومی داشته باشد و در آن وضعیت می‌توان تحت عنوان تجمع غیرقانونی برخورد کنیم.

نمی‌توانیم بگوییم فقط چند هفته به انتخابات بیایند پوستر بچسبانند

فعالیت‌های انتخاباتی از همین امروز که انتخابات تمام می‌شود برای انتخابات دور بعد آغاز خواهد شد و بنده نیز با این موضوع موافقم زیرا باعث داغ شدن تنور انتخابات می‌شود. ما نمی‌توانیم بگویم فقط چند هفته به انتخابات بیایند پوستر بچسبانند بلکه باید فعالیت کنند و کاندیداها تلاش کنند که همین موضوع بر حضور مردم تاثیر می‌گذارد.

نمایندگان فعلی مجلس و کسانی که می‌خواهند کاندیدا شوند از الان فعالیت انتخاباتی دارند

اما به طور کلی فعالیت انتخاباتی وجود دارد چه نمایندگان فعلی که الان نماینده هستند و چه کسانی که قصد دارند در آینده کاندیدا شوند.

اخیرا معاون امنیتی وزارت کشور از تهیه طرح امنیتی استان‌ها خبر داده است، آیا طرح امنیتی برای استان تهیه کرده‌اید یا خیر؟

زاهدی: در بحث امنیتی دو مقوله مطرح است که یک بحث مربوط به توسعه امنیت پایدار می‌شود که شامل شورای توسعه امنیت پایدار شرق و غرب کشور است که مسائل عمرانی، ‌اقتصادی، فرهنگی را در بر می‌گیرد.

یک بحث دیگر مربوط به امنیت ظاهری در جامعه می‌شود که برای این مقوله هم طرح و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

امنیت از سایر مسائل جدا نیست و اقتصاد، ‌ فرهنگ، جامعه همه مربوط به امنیت می‌شوند.

نگاه امنیتی به مردم نداریم/ افزایش رفتارهای امنیتی در استان‌های مرزی طبیعی است

اما امنیت استان کردستان را می‌توان از دو جنبه نگاه کرد جنبه اول این است که برخی معترض‌اند که نگاه امنیتی به کردستان وجود دارد که واقعا اینطور نیست و ما مردم را امنیتی نگاه نمی‌کنیم بلکه ما یک استان مرزی هستیم که از این مرز تهدیداتی متوجه ماست و ما مجبوریم در نقاط مرزی بعضی اقدامات امنیتی را به کار بگیریم.

طبیعی است که اصولاً در استان‌های مرزی رفتارهای امنیتی مقداری نمود بیشتری دارد. به طور مثال در ایست بازرسی‌ها توجهات بیشتری صورت می‌گیرد زیرا پایداری امنیت برای ما مشکل است و ما یک استان مرزی هستیم و هر نوع خطری ما را تهدید می‌کند.

وجود منطقه قرمز و ممنوعه در نوار مرزی استان کردستان

ما مجبوریم این تمهیدات را داشته باشیم. طرح حریم امنیتی مرز را داریم که یک نواری از مرز را اصولا به عنوان منطقه قرمز و منطقه ممنوعه تعریف کرده که تردد به طور کلی در آنجا ممنوع است و این طرح هم اکنون در حال اجراست.

در کنار این طرح بحث توسعه روستاهای مرزی را مدنظر داریم و سعی داریم به این موضوع توجه بیشتری داشته باشیم زیرا حضور مردم در مناطق مرزی موجب ثبات امنیت خواهد شد.

استان کردستان همواره مدافع خوبی برای نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و در دوران دفاع مقدس انصافا پایداری خوبی داشته‌اند و در همین رابطه ۵ هزار و ۴۲۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کردند.

جلوگیری از ورود محموله سلاح و مهمات به داخل کشور توسط دستگاه‌های امنیتی

آیا استان کردستان در معرض تهدیدات گروه تروریستی داعش قرار دارد یا خیر و چه تدابیر امنیتی در برابر این گروه در استان در نظر گرفته شده است؟

زاهدی: برای تمهیدات لازم به منظور مقابله با گروه‌های تروریستی واقدامات آن‌ها جلسات شورای تامین به صورت مدون برگزار می‌شود و اعضای این شورا با یکدیگر هماهنگی و همکاری بسیار خوبی دارند.

اعضای شورای تامین در مقابله با حرکت‌های ایضایی و تروریستی و ... عملیات‌های گسترده ای داشتند و از شاخص‌ترین اقدامات آنها می‌توان به جلوگیری از ورود سلاح، مهمات و مواد منفجره توسط تیم‌های تروریستی به کشور اشاره کرد.

خوشبختانه تمام دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در استان کردستان همکاری بسیار خوبی را دارند.

تشکیل ستادهای امنیتی انتخابات

آیا برای انتخابات آتی مجلس ستادهایی امنیتی تشکیل داده اید یا خیر؟ چارچوب امنیتی ستادهای انتخاباتی چه خواهد بود؟

زاهدی: ستادهای امنیت انتخابات تشکیل شده که شامل امنیت عمومی کل استان، امنیت شعب، امنیت صندوق‌ها و پیش‌بینی درگیری‌ها بین هواداران می‌شود که البته مورد دوم در استان کردستان سابقه نداشته است.

روحانی گفت، کردستانی آبادتر می‌خواهم

در جلسه معرفی شما به عنوان استاندار در هیات دولت آقای روحانی چه مطالبی را عنوان کردند؟

زاهدی: رسم بر این است که در دولت آن کسی که کاندیدای استانداری است یکسری اطلاعاتی که از استانی که می‌خواهد برود ارائه کند و سپس به سوال وزرا پاسخ دهد منتها چون همه بنده را می شناختند سوال نکردند. آقای روحانی گفت من کردستان آبادتر می‌خواهم.

 

 

 

نظر شما