شناسهٔ خبر: 99538 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: العالم

اعدام ۲۵ سرباز سوری توسط کودکان داعشی+تصاویر(۱۸+)

اعدام سربازان سوری ۲۵ سرباز سوری به دست جلادان کم سن و سال داعش در شهر تاریخی تدمر (پالمیرا) از ناحیه سر قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

به گزارش نماینده به نقل از ابنا، گروه تروریستی تکفیری داعش ویدئویی منتشر کرده که در آن اعدام ۲۵ سرباز سوری را در آمفی‌تئاتر شهر تاریخی تدمر نشان می‌دهد.

در این ویدئوی ده دقیقه ای مردانی که داعش مدعی است سربازان سوری اسیرشده در حمص‌اند، با لباس‌های نظامی سبز و قهوه‌ای در برابر پرچم بزرگ سیاه و سفید این گروه تیرباران می‌شوند.

جلادان داعش در سنین ۱۳ یا ۱۴ که لباس‌های خاکی به تن دارند و سربندهای قهوه‌ای بسته‌اند اقدام به اعدام سربازان سوری می‌کنند و آنان را از ناحیه سر هدف قرار می‌دهند.

این تیراندازی در برابر دیدگان عده‌ای از مردان و کودکان که روی صندلی‌های آمفی تئاتر تدمر نشسته‌اند صورت می‌گیرد.

گروه تکفیری داعش از زمان اشغال شهر تدمر بیش از ۲۰۰ نفر را اعدام کرده است.

سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، اعدام‌ها در آمفی تئاتر پالمیرا را نخستین بار در روز ۲۷ ماه مه، کمتر از یک هفته پس از تصرف این شهر به دست داعش گزارش کرده بود.

«مأمون عبدالکریم» مدیرکل آثار باستانی و موزه‌های سوریه آن هنگام گفته بود که این اعدام‌های گروهی می‌تواند نشانه‌ای از آغاز حمله‌ای وحشیانه علیه آثار قدیمی شهر تدمر باشد.

وی تصریح کرد: استفاده از چنین آثار باستانی برای اعدام مردم نشان می‌دهد آنها ضد بشریت هستند.

سیطره گروه صهیونیستی داعش بر شهر باستانی تدمر نگرانی‌های بین المللی را در خصوص سرنوشت گنج‌های باستانی نادر این شهر برانگیخته است. 

تاکنون گزارشی از تخریب آثار باستانی این شهر توسط داعش منتشر نشده است اگرچه این سازمان قبرستان‌های اسلامی این شهر و مجسمه‌های خارج از موزه تدمر را تخریب کرده است.

قدمت بخش اعظم محوطه تاریخی تدمر به قرن یکم و دوم میلادی باز می‌گردد و یکی از مراکز مهم فرهنگی دوران خود بوده و یونسکو آن را دارای ارزش برجسته جهانی توصیف می‌کند.

اعدام 25 سرباز سوری

اعدام 25 سرباز سوری

اعدام 25 سرباز سوری

اعدام 25 سرباز سوری

اعدام 25 سرباز سوری

اعدام 25 سرباز سوری

اعدام 25 سرباز سوری

اعدام 25 سرباز سوری

اعدام 25 سرباز سوری

اعدام 25 سرباز سوری

 

 

نظر شما