شناسهٔ خبر: 99455 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:

فرد بومی توسعه محور برای استانداری فارس مورد حمایت جدی است

بازدید «ضرغام صادقی» عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از پایگاه خبری-تحلیلی نماینده نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: فرد بومی که ویژگی های مدیریتی، توانمندی و توسعه محوری داشته باشد برای تصدی پست استانداری فارس مورد حمایت جدی تری است.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، ضرغام صادقی در جمع خبرنگاران با اشاره به استعفای استاندار و ضرورت انتخاب هر چه سریعتر جایگزین اظهار داشت: امروز جمعه مجمع نمایندگان استان یک جلسه فوق العاده و اضطراری برگزار می کند و برای انتخاب گزینه استانداری و معرفی به وزیر کشور به جمع بندی نهایی می رسد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت کشور مبنی بر معرفی هشت کاندیدا برای استانداری فارس که در میان آنها گزینه های بومی هم دیده می شود، تصریح کرد: صرفا شرط بومی بودن استاندار ملاک خوبی برای انتخاب مدیریت ارشد استان نیست و توسعه محور بودن مدیر بسیار با اهمیت و مورد تاکید است.

وی بیان کرد: همانگونه که بارها اعلام کرده ام برای گزینه استانداری فارس ویژگی های مدیریتی، توانمندی و توسعه محوری یک اولویت است اما اگر فردی بومی این خصوصیات و ویژگی ها را داشته باشد قطعا مورد توجه جدی تری خواهد بود.

صادقی در مورد نحوه و نوع عجیب بیان استعفای استاندار فارس خاطرنشان کرد: به نظر می رسد کسانی که استعفا را به این شکل عنوان کرده اند باید پاسخگوی ابهامات باشند.

وی خواستار ایجاد ثبات مدیریتی در فارس شد و اعلام کرد: امید است فرد توانمندی با ارجحیت بومی برای استانداری معرفی شود تا وضعیت استان سامان یابد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فردی باید به عنوان استاندار فارس انتخاب شود که در فضای استان غیرسیاسی عمل کند و ضمن توسعه محور بودن، ارتقای استان را در اولویت قرار دهد.

وی تاکید کرد: دغدغه اصلی استاندار جدید باید رفع مشکلات مردم و رونق اقتصادی استان باشد نه مسائل سیاسی.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر عدم هماهنگی نمایندگان استان در مورد انتخاب گزینه های استانداری افزود: نمایندگان فارس در مجلس نهم برای انتخاب استاندار در دولت تدبیر و امید پس از رای گیری از میان گزینه های مطرح، کاندیدای محدودی را به وزارت کشور معرفی کردند اگر چه وزارت کشور همکاری خوبی نداشت اما در نهایت فرد منتخب (استاندار سابق)از درون مجمع نمایندگان انتخاب شد که انتظار می رود برای انتخاب استاندار جدید نیز باید به نظر نمایندگان توجه شود.

وی با اشاره به گزینه هایی از جمله حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور، سیروس سجادیان فرمانده سابق انتظامی فارس، عبدالحمید معافیان، اسماعیل تبادار که اخیرا در رسانه ها اعلام شده، گفت: شاکله کاری و اصل اولویت استاندار منتخب باید توسعه استان، بدون توجه به بحث ها و موضوعات سیاسی باشد.

در برخی از محافل از صحراییان استاندار پیشین فارس، سیروس سجادیان فرمانده سابق انتظامی فارس، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت كشور، عبدالحمید معافیان رئیس پیشین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس و... به عنوان گزینه های تصدی استانداری فارس نام برده می شود.

نظر شما