شناسهٔ خبر: 99322 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران:

لغو پروازها در فرودگاه‌های کشور کاهش می‌یابد

وزیر راه و شهرسازی گفت: ‌امسال پیش‌بینی شده که لغو پروازها در فرودگاه‌های کشور به‌طور متمرکز کاهش یابد.

به گزارش نماینده، عباس آخوندی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: متأسفانه به‌دلیل نامناسب بودن شرایط جوی در برخی فرودگاه‌های کشور شاهد لغو پروازها هستیم که امسال با نصب سیستم‌های مجهز لغو پروازها از فرودگاه‌های کشور کاهش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ با برنامه‌ریزی‌های اساسی و نصب سیستم‌های نوین در فرودگاه‌های کشور ۵۰ درصد مشکلات نشست و برخاست هواپیماها برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ سیستم‌های نوین نشست و برخاست هواپیما در اغلب فرودگاه‌های کشور نصب شده و این سیستم در فرودگاه اردبیل نیز نصب شده که ۵۰ درصد دید خلبان را ارتقا می‌بخشد.

آخوندی با اشاره به اینکه فرودگاه اردبیل به‌دلیل مرزی بودن استان نیاز به تجهیز سیستم‌های نوین دارد، افزود:‌ عملیات اجرایی ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مسئولان اجرایی فرودگاه اردبیل باید ورودی و خروجی فرودگاه اردبیل را متناسب با فرهنگ آن استان طراحی کنند تا حس خاصی بین مسافران به وجود آید.

وی از راه‌اندازی پل هوایی برای ورود و خروج راحت مسافران در فرودگاه اردبیل خبر داد و گفت:‌ این امر یک راهکار اساسی برای تسهیل ورود و خروج مسافران است.

نظر شما