شناسهٔ خبر: 99221 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

واکنش ربیعی به حذف یارانه برخی بازنشستگان

علی ربیعی 4 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بازنشستگی عامل حذف یارانه‌ها نیست، گفت: در ماه مبارک رمضان ۳ میلیون نفر بسته امنیت غذایی گرفتند.

به گزارش نماینده ازمهر، علی ربیعی در نشست مشترک با نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و اصناف در پاسخ به این سئوال خبرنگاران که چرا یارانه تعدادی از بازنشستگان حذف شده است؟ گفت: ممکن است یارانه این گروه از بازنشستگان به خاطر برخی دیگر از شاخص‌های مورد نظر حذف شده باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازنشستگی را عامل حذف یارانه ها ندانست و گفت: اساسا ما هیچ بازنشسته ای  نداریم که یارانه اش به خاطر بازنشستگی حذف شده باشد.

این در حالی است که برخی رسانه‌ها پیش از این گزارش داده بودند: یارانه نقدی برخی بازنشستگان قانون کار که دریافتی آن زیر یک میلیون تومان است، حذف شده است.

وی مهمترین برنامه های دولت در سال ۹۴ را اشتغال، مبارزه با فقر غذایی و درمان دانست و تاکید کرد: در صورتی که حذف یارانه ها با موفقیت اجرایی شود، این برنامه ها بدون هیچ مشکلی دنبال خواهد شد.

ربیعی با اشاره به اینکه حجم بسته های امنیت غذایی کاهش نیافته است، از افزایش یک میلیون نفری دریافت کنندگان این بسته ها در سال ۹۴ خبر داد و افزود: در سال ۹۳ دولت برای حدود ۱۰ میلیون نفر بسته امنیت غذایی توزیع کرده که این میزان در سال جاری به نزدیک ۱۱ میلیون نفر رسیده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، اجرای طرح امنیت غذایی را منوط به تامین بودجه دانست و گفت: در نخستین مرحله از توزیع بسته امنیت غذایی در سال ۹۴ به مناسبت ماه مبارک رمضان، تاکنون ۳ میلیون نفر موفق شدند این بسته ها را دریافت کنند.

ربیعی با ابراز تاسف از اینکه دولت امسال نتوانست حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را به اندازه کارگران افزایش دهد، از اجرای برنامه های رفاهی برای این گروه از جمعیت کشور خبر داد و افزود: پوشش بیمه عمر به این دلیل از برنامه های مهم دولت به شمار می آید که براساس آن به هر بازنشسته ای که فوت کند سازمان تامین اجتماعی مبلغ ۳ میلیون تومان وجه نقد به خانواده آنان پرداخت می کند.

وی، اجرای طرح مسکن اجتماعی و پرداخت وام و تسهیلات بانکی به بازنشستگان تحت پوشش دولت و تامین اجتماعی را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در سال ۹۴اعلام کرد.

نظر شما