شناسهٔ خبر: 99207 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

وضعیت کنونی واردات بی‌رویه تناسبی با اقتصاد مقاومتی ندارد

فتحی پور 43 رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نسبت به واردات بی‌رویه به همه مسئولان هشدار داده‌اند گفت: وضعیت کنونی واردات در کشور هیچ تناسبی با اقتصاد مقاومتی ندارد.

به گزارش نماینده ارسلان فتحی‌پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی راهبرد اساسی و پایه‌ای جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: حتی در صورت لغو تمام تحریم‌ها نیز ما نمی‌توانیم نسبت به اقتصاد مقاومتی بی‌‌تفاوت باشیم، چرا که اقتصاد مقاومتی با توافق هسته‌ای هم از راهبرد کلان کشور خارج نخواهد شد.

وی با بیان اینکه توجه به تولید ملی مهترین مؤلفه اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: در بخش تولید دولت وظیفه دارد با ارائه تسهیلات و کمک‌های مالی از  بنگاه‌های تولید حمایت کند تا آنها برای اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی بتوانند عملکرد مناسبی داشته باشند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه دولت موظف است سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در همه عرصه‌ها دنبال کند، تاکید کرد: امیدواریم دولت در توجه بیشتر به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پیشگام باشد، چرا که حل و رفع مشکلات اقتصادی در گرو توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

فتحی‌پور در پایان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به واردات بی‌رویه به همه مسئولان هشدار داده‌اند، خاطرنشان کرد: وضیت کنونی واردات در کشور هیچ تناسبی با اقتصاد مقاومتی ندارد.

نظر شما