شناسهٔ خبر: 99206 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نفت کمتر از ۶۳ دلار شد

نفت .کرسنت43 قیمت جهانی نفت در معاملات امروز ۷۰ سنت کاهش یافت و به ۶۲ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش نماینده به نقل از رویترز، پس از آنکه یونان نتوانست به موقع قسط وام خود به صندوق بین المللی پول را پرداخت کند و میزان تولید نفت آمریکا و اوپک رکورد جدیدی به جا گذاشت، نگرانی هایی در مورد ریسک های متوجه چشم انداز اقتصادی و فزونی عرضه مطرح شد و موجب شد که قیمت نفت به زیر ۶۳ دلار برسد.
علاوه بر ناتوانی یونان به عنوان اولین اقتصاد توسعه یافته در بازپرداخت قسط وام خود به صندوق بین المللی پول، فشار ناشی از افزایش غیرمنتظره حجم ذخایر نفت خام آمریکا و احتمال افزایش صادرات نفت ایران از دیگر عوامل کاهش قیمت نفت بودند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۷۰ سنت کاهش به ۶۲ دلار و ۸۹ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز ۸۹ سنت کاهش یافت و به ۵۸ دلار و ۵۸ سنت رسید. هر دو شاخص نفتی روز سه شنبه شاهد افزایش بودند.
ایران و قدرت های جهانی در وین مشغول مذاکره برای نهایی کردن توافق جامع هسته ای هستند. ضرب الاجل تعیین شده برای دستیابی به توافق که می تواند مسیر را برای افزایش صادرات نفت این کشور هموار سازد، تا ۷ جولای تمدید شده است.
اولیویر جاکوب، تحلیلگر بازار نفت گفت: «یونان یک فاکتور ریسک برانگیز دیگر است، اما من در حال حاضر بیشتر بر وین (مذاکرات هسته ای ایران) متمرکز هستم تا آتن.»
انستیتوی نفت آمریکا در گزارشی برآورد کرد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته  ۱.۹ میلیون بشکه افزایش داشته است. گزارش رسمی دولت آمریکا در این خصوص امروز منتشر خواهد شد. تحلیلگران انتظار داشتند حجم ذخایر کاهش یافته باشد. افزایش تولید نفت اوپک و آمریکا نیز بر قیمت ها تاثیرگذار بوده است.
بر اساس نتایج تحقیق رویترز، عرضه نفت اوپک به بالاترین رقم ۳ سال گذشته یعنی ۳۱.۶۰ میلیون بشکه در روز در ماه ژوئن ناشی از افزایش قابل توجه صادرات نفت عراق بوده است.

نظر شما