شناسهٔ خبر: 99201 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اپلیکیشن معلولان ساخته شد

اپلیکیشن داول استفاده از تلفن‌های هوشمند را برای معلولان ممکن می‌کند.

به گزارش نماینده ازتسنیم، امروزه تلفن‌های‌ هوشمند به بخش جدانشدنی زندگی ‌ما تبدیل شده‌اند. ابزارهایی که بسیاری از اعمال روزمره ما به آن‌ها متکی است و داشتن‌شان را امری ضروری می‌دانیم.

برای بیشتر افراد، تلفن‌ هوشمند وسیله‌ای است که برای راه‌اندازی، تنها به لمس صفحه‌نمایش نیاز دارد اما برای کسانیکه در اندام‌های فوقانی خود دچار معلولیت هستند و به سختی از دست و انگشتان خود استفاده می‌کنند، تلفن هوشمند وسیله‌ای نیست که کار با آن راحت باشد.

سامسونگ الکترونیکس با پایبندی به مسئولیت اجتماعی خود، اپلیکیشنی به نام Dowell طراحی کرده که برای کاربران دارای معلولیت، امکان کنترل تلفن‌ هوشمند را با استفاده از دستگاه‌های کامپیوتری کمکی موجود فراهم می‌کند.

این افراد در حال حاضر برای کار با کامپیوتر، از ابزارهایی مانند Head mouse، Track balls و دیگر فناوری‌های کمکی استفاده می‌کنند که بدون نیاز به کلیک کردن عمل می‌کنند اما راه‌اندازی و کار با تلفن‌های هوشمند، نیازمند حرکات مختلف دست مانند ضربه زدن، لمس کردن یا کشیدن است که این دسته از کاربران را عموماً برای کنترل تلفن‌های هوشمند دچار مشکل می‌کند.

پروفسور سانگ موک لی از دانشگاه ملی سئول که در طراحی و ساخت اپلیکیشن داول با سامسونگ همکاری کرده در این‌باره می‌گوید: سخت‌ترین قسمت استفاده از تلفن‌های هوشمند برای افرادی که معلولیت‌های بالا دارند از جمله خود من، کنترل لمسی این دستگاه‌هاست.

برنامه داول علاوه بر حل این مشکل، امکانات دیگری را نیز فراهم می‌کند؛ هنگامیکه اشخاص معلول به تلفن هوشمند دسترسی پیدا می‌کنند، نه تنها قادر به برقراری ارتباط، تحقیق و بسیاری کارهای دیگر می‌شوند بلکه می‌توانند تمام وسایل برقی منزل خود را نیز کنترل کنند که این امر، مدیون رواج اینترنت اشیا (IOT) است که زندگی بسیاری از معلولان را عمیقاً دگرگون کرده است.

داول روی تلفن‌های هوشمند سامسونگ (گالکسی S۳ تا جدیدترین مدل‌ها) قابل‌نصب است.

نظر شما