شناسهٔ خبر: 99196 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تحریم‌های آمریکا علیه ایران نمونه بارز جنگ اقتصادی هستند

یک فعال سیاسی آمریکا گفت: تحریم‌های تحمیل شده بر ایران اساساً نمونه بارز یک جنگ اقتصادی هستند که به‌رغم بی‌میلی مقامات آمریکایی باید در روز نخست توافق احتمالی هسته‌ای با ایران برداشته شوند.

به گزارش نماینده از تسنیم، ریچارد بکر، عضو ائتلاف پاسخ در سانفرانسیسکو و جیم والش، محقق دانشگاه ام‌آی‌تی بوستون در مصاحبه با پرس تی‌وی، نظر خود را در خصوص احتمال توافق هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ بیان کردند.
بکر معتقد است، درخواست‌های زیاده خواهانه کشورهای غربی و به‌خصوص آمریکا مهمترین مانع در مسیر دستیابی به توافق با ایران است. وی می‌گوید، تحریم های تحمیل شده بر ایران، اساساً نمونه بارز یک جنگ اقتصادی هستند که به‌رغم بی‌میلی مقامات آمریکایی، باید در روز نخست توافق احتمالی هسته‌ای با ایران برداشته شوند.
والش نیز معتقد است، طرفهای مذاکره کننده در هفته‌های اخیر بسیاری از اختلافات را حل و فصل کرده‌اند و اکنون احتمال رسیدن به یک توافق جامع بیش از هر زمان دیگری است.
نمایندگان ایران و گروه ۱+۵ که در وین مشغول مذاکره برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای هستند، ضرب الاجل تعیین شده برای به نتیجه رسیدن مذاکرات را که ۳۰ ژوئن تعیین شده بود، به‌مدت یک هفته تمدید کرده‌اند.

نظر شما