شناسهٔ خبر: 99185 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ

یک استرالیایی در مبارزه با داعش کشته شد +تصاویر

مبارزه با داعش جوان ۲۳ استرالیایی که با پیوستن به کُردهای سوری با عناصر تروریستی داعش مبارزه می‌کرد بر اثر انفجار مین کشته شد.

به گزارش نماینده به نقل از ابنا، منابع آگاه از کشته شدن یک استرالیایی در مبارزه با داعش در سوریه خبر دادند.

«کیت هاردینگ» پدر این استرالیایی اعلام کرد روز دوشنبه مطلع شد که «ریس هاردینگ» پسر ۲۳ ساله‌اش، که ماه مه استرالیا را ترک کرده بود، اوایل این هفته در عملیاتی شبانه کشته شد.

وی در کنار نیروهای کُرد با گروه تروریستی داعش مبارزه می‌کرد که پایش روی مین رفت و بر اثر انفجار کشته شد.

پدر این جوان استرالیایی در گفتگو با تلویزیون استرالیا گفت: پیامکی دریافت کرده بود که در آن از وی خواسته شده بود با یک شماره تلفن مربوط به خارج از کشور تماس بگیرد. وی پس از تماس با این شماره مطلع شد که پسرش کشته شده است.

«جولی بیشاپ» وزیر امور خارجه استرالیا بی آنکه کشته شدن این جوان استرالیایی را تایید کند گفت غمی که این خانواده تحمل می‌کنند باید پیام هشداری برای دیگر اتباع استرالیایی باشد.

وی گفت: ما از جوانان استرالیایی می‌خواهیم کشور را ترک نکنند و دست به اسلحه نشوند.

پدر ریس اظهار کرد که پسرش پس از ترک استرالیا به خانواده‌اش اطلاع داده بود که در خارج از کشور مشغول انجام فعالیت های بشردوستانه است. آنها بعداً با مشاهده تصویر فرزندانشان در فیسبوک که لباس نظامی پوشیده بود و اسلحه به دست داشت، مطلع شدند که در کنار کردها با داعش مبارزه می‌کند.

کیت هاردینگ گفت: مطالبی که در اینترنت درباره گردن زدن افراد، کشتن کودکان، تجاوز به زنان و ضرب و جرح آنها منتشر شده است، فرزندم را در نهایت به خارج از کشور کشاند. او می‌خواست کار درست را انجام دهد و به سهم خود به مقابله با این خشونت‌ها کمک کند.

مبارزه با داعش

مبارزه با داعش

مبارزه با داعش

مبارزه با داعش

نظر شما