شناسهٔ خبر: 99177 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

افزایش ۸۱ درصدی صادرات کالا طی بهار امسال

تجارت43 مدیرکل گمرک منطقه آزاد قشم گفت: طی سه ماهه گذشته از سال جاری صادرات کالا از گمرک قشم با رشد ۸۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

به گزارش نماینده به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، محمد‌رضا عطا آبادی تصریح کرد: طی مدت یاد شده ۵۲ هزار تن کالا از طریق گمرک منطقه آزاد قشم به کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق و افغانستان صادر شده است.

وی از سیمان، روغن صنعتی و انواع شناور به عنوان اصلی‌ترین کالاهای صادر شده به این کشورها نام برد و گفت: ارزش کالاهای صادر شده به رقمی بالغ بر هفت میلیون دلار می‌رسد.

عطاآبادی همچنین به واردات کالا از کشورهای خارجی هم اشاره کرد و یادآور شد: ۹۹ هزار تن کالا به ارزش ۱۷۳ میلیون دلار نیز طی این مدت از طریق گمرک منطقه آزاد قشم وارد کشور شده است.

به گفته وی کالاهای وارداتی با ۲۳۶ فروند لنج وارد این جزیره شده که از نظر وزن ۳۵ درصد و از لحاظ ارزش ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

مدیرکل گمرک منطقه آزاد قشم در پایان اظهار کرد: مواد اولیه واحدهای تولیدی فعال در جزیره قشم، لوازم برقی خانگی و پوشاک مهمترین کالاهای وارداتی از طریق این گمرک است.

نظر شما