شناسهٔ خبر: 99132 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

پیگیری ممنوعیت انعقاد قراردادهای موقت از طریق سازمان بازرسی

کار43 نمایندگان تشکل‌های کارگری در اعتراض به لغو بخشنامه ممنوعیت انعقاد قراردادهای موقت از پیگیری بخشنامه از طریق سازمان بازرسی کل کشور خبر می‌دهند.

به گزارش نماینده، غلامرضا عباسی - رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه آیین‌نامه مربوط به ماده ۷ قانون کار تاکنون از سوی وزارت کار تدوین نشده است تشکل‌های کارگری درصددند تا از طریق سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع ورود کنند.

وی با بیان اینکه تمامی تشکل‌های کارگری خواهان اجرای بخشنامه ممنوعیت انعقاد قراردادهای موقت، هستند، درباره نامه‌نگاری برخی تشکل‌ها با مجلس و شکایت به دیوان عدالت، گفت: این موضوع از سوی تشکل‌های کارگری در حال انجام است، چند جلسه رسمی هم با تعدادی از نمایندگان مجلس ترتیب داده‌ایم و تا رسیدن به نتیجه مورد نظر کوتاه نخواهیم آمد.

عباسی ادامه داد: بخشنامه شماره ۴۰ روابط کار که لغو شد موجی از اعتراضات را به دنبال داشت و با صدور بیانیه‌های تشکل‌های کارگری همراه شد در حالی که اگر بخشنامه صادر نمی‌شد به مراتب بهتر از این بود که صادر و لغو شود و جامعه کارگری و کارفرمایی را این گونه تحت تاثیر قرار بدهد.

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در ادامه گفت‌وگو با ایسنا‌ درباره جلسه سازمان تامین اجتماعی با کارفرمایان و پذیرش موضوع کسر حق بیمه بن توسط کارفرمایان، گفت: تا این لحظه چنین خبری را نشنیده‌ایم و از وجود چنین جلسه رسمی هم بی خبر هستیم اما تاکید داریم که اگر سازمان تامین اجتماعی حقیقتا جلسه‌ای را با کارفرمایان گذاشته باید با دعوت از نمایندگان کارگری و رعایت سه‌جانبه‌گرایی اقدام می‌شد.

وی با بیان اینکه هر چیزی که به صورت نقدی به کارگر پرداخت می‌شود مشمول کسر حق بیمه است، افزود: ممکن است برخی کارفرمایان اظهارنظرهایی داشته باشند و کسر حق بیمه از بن خواربار را نپذیرند ولی عده بسیاری از کارفرمایان مخالفتی با این موضوع ندارند و از سازمان تامین اجتماعی تبعیت می‌کنند.

نظر شما