شناسهٔ خبر: 99061 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

شاخص بورس ۵۸۹ واحد رشد کرد

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص بورس ۵۸۹ واحد رشد کرد.

به گزارش نماینده از تسنیم؛ معاملات امروز بازار سرمایه با رشد حجم و ارزش معاملات همراه بود، به طوری که تعداد ۷۹۴ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۱۶۱ میلیارد تومان در ۶۲ هزار نوبت معامله شد و شاخص بورس با رشد ۵۸۹ واحدی تا ارتفاع ۶۴ هزار و ۹۲۲ واحد رشد کرد.
نماهای معاملاتی حکشتی، شبندر و شپنال نیز در روزجاری بیشترین اثر مثبت را بر روند حرکتی نماگر بازار سهام داشتند و در مقابل نمادهای معاملاتی فملی، اخابر و کگل با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص شدند.
بیشترین افزایش قیمت هم امروز به نام نمادهای معاملاتی شفارا، لخزر و والغدر شد و در مقابل نمادهای کرازی، فملی و خریخت بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.
این گزارش می افزاید: شاخص‌های اصلی بازار سرمایه نیز در روزجاری همگی مثبت بودند به طوری که شاخص قیمت(وزنی - ارزشی) ۲۴۳ واحد، کل(هموزن) ۹۶ واحد، قیمت(هموزن) ۸۴ واحد،   آزادشناور ۸۱۶ واحد، بازار اول ۴۱۸ واحد و بازار دوم ۱۲۶۱ واحد رشد کردند.
در بازارهای فرابورس ایران نیز با معامله ۱۴۴ ورقه به ارزش ۶۸ میلیارد تومان در ۲۰ هزار نوبت، آیفکس ۱۰.۹ واحد رشد کرد و در کانال ۷۳۲ واحد قرار گرفت.
بازگشایی نمادهای معاملاتی شرکتهای پارس سویچ، خوراک دام پارس، معدنی و صنعتی چادرملو، سایپا شیشه، سیمان کردستان، ملی صنایع مس ایران و توقف نمادهای معاملاتی شرکتهای صنایع ریخته گری ایران، سایپا آذین، سیمان اصفهان، پارس خزر، ایران ترانسفو، دارویی لقمان، بیمه آسیا، نیرو محرکه، لامپ پارس شهاب، سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان و موتوژن هم از دیگر اتفاقات امروز بازار سهام بود.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما