شناسهٔ خبر: 99000 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سقف وام خرید مسکن دوباره باید افزایش یابد

آخوندی 43 وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه سقف وام خرید مسکن باید افزایش یابد، از جذب ۷۸ میلیارد تومان پس انداز در ۱۸ روز کاری صندوق پس انداز مسکن یکم خبر داد.

به گزارش نماینده از مهر عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با اشاره به صندوق پس انداز مسکن یکم، اظهار داشت: در ۱۸ روز کاری این صندوق ۷۸ میلیارد تومان پس انداز جذب شده است که این پس انداز هر روز افزایش می یابد.

وی افزود: استقبال از این صندوق خوب بوده است و به هر میزان که پس انداز کنند، پس از یک سال دو برابر و پس از دو سال ۶ برابر تسهیلات می‌گیرند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه قدرت خرید هفت برابر می شود، گفت: استقبال مردم بیش از انتظار ما بوده است و پیش بینی می کنیم که پس انداز در این صندوق افزایش یابد.

آخوندی ادامه داد: ما باید در بازار انواع تسهیلات را فراهم کنیم، به دلیل اینکه توقع متقاضیان زیاد است و تسهیلات پایدار در بازار مسکن داده شود.

وی درباره احتمال افزایش مجدد سقف وام مسکن، اظهار داشت: با شرایط اقتصادی سقف این رقم باید افزایش یابد و تسهیلات بانکی باید به نسبت قیمت خرید افزایش پیدا کند اما به دلیل اینکه قدرت وام دهی بانک‌ها پایین است و بانک‌ها توان پرداخت و پاسخگویی به متقاضیان را ندارند، بنابراین در حال حاضر امکان افزایش این رقم را نداریم.

وزیر راه و شهرسازی درخصوص قطعه چهار آزادراه تهران-شمال گفت: خوشبختانه این قطعه به خوبی پیش رفته است و درخصوص ادامه آزادراه همت به سمت کرج هم توافقات خوبی با مقامات محلی داشته ایم تا به کمربند شمالی کرج برسد.

آخوندی افزود: مشکل ما تملک بخشی از این آزادراه است که بسیار گران تر از ساخت آن تمام می شود که در حال حاضر با مشکل در این بخش مواجه هستیم.

 

 

 

 

 

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۴-۱۰ ۰۰:۵۵ 0 0

    رکود مسکن را بندازید گردن موسسه های غیر مجاز  تورم و گرانی را که امریکا و اسراییل عهده دارند  اقا مملکت رونق اقتصادی پیدا نمی کند چرا چون یک شب دلار 1000 تومان 3 برابر شد و هر روز هم دولت تدبیر جیب مردم را با انواع قبض ها و مالیات میزند مردم  عادی پول ندارد که بیا بازار  
                                

نظر شما