شناسهٔ خبر: 98924 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ترویج قرآن موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

فرماندار بهارستان گفت: آموزش و ترویج قرآن موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش نماینده به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهارستان، جشنواره بزرگ قرآنی ویژه خانواده و کارکنان نیروی انتظامی شهرستان بهارستان برگزار شد.

بیژن سلیمان‌پور با اشاره به نقش قرآن در روشنگری، هدایت و سعادت انسان اظهار کرد: این کتاب آسمانی به‌عنوان برنامه الهی نقش مهمی در پیاده‌سازی احکام و معارف دینی در زندگی فردی و اجتماعی انسان دارد و هدایتگر بشریت برای رسیدن به رستگاری و سعادت دنیوی و اخروی است.

وی بابیان اینکه غفلت از الگوهای قرآنی عامل بزه‌های اجتماعی می‌شود، بیان کرد: آموزه‌های قرآنی در قالب مهارت‌های زندگی در این کتاب آسمانی وجود دارد. آموزش و ترویج قرآن موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

سلیمان‌پور تصریح کرد: قرآن کریم در حوزه اندیشه، اخلاق، ارزش‌ها و مناسبات اجتماعی، الگوهای مناسبی را معرفی می‌کند و رسالت هدایتی و تربیتی خود را بابیان داستان‌های واقعی به نمایش می‌گذارد.

فرماندار بهارستان افزود: برای کارکنان ناجا که خدمت به مردم و تعامل با مردم، محور کار آنها را تشکیل می‌دهد، ارتباط، انس، فهم و عمل به قرآن کریم از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

در ادامه فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان هدف از این مراسم را تشویق فرزندان کارکنان اجتماعی برای مأنوس بودن با قرآن خواند و گفت: اگر خانواده‌ای قرآنی باشد، فرزند قرآنی در آن کانون رشد پیدا می‌کند و در آینده مملکتی قرآنی خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: این انس با قرآن کریم به همکاران ما در نیروی انتظامی قدرت، مقاومت، صبر و شکیبایی بیشتر در انجام مأموریت‌های محوله را می‌دهد.

نظر شما