شناسهٔ خبر: 98842 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قالیباف: مصلای تهران هنوز به شهرداری واگذار نشده

قالیباف شهردار تهران با اشاره به اینکه مصلای تهران هنوز به شهرداری واگذار نشده است، گفت: ما در انتظار واگذاری این پروژه هستیم و به محض اینکه آن را تحویل بدهند، کار را آغاز خواهیم کرد و طبق تعهدی که داده‌ایم، عمل می‌کنیم.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، محمد باقر قالیباف در حاشیه افتتاح ایستگاه عبدل‌آباد از بخش جنوبی خط ۳ مترو در جمع خبرنگاران اظهارداشت: احداث خطوط مترو در جنوب شهر در اولویت قرار دارد و انشاالله ادامه خط ۳ مترو از ایستگاه عبدل آباد به سمت اسلامشهر با همکاری شهرداری و شورای شهر اسلامشهر اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما بنا داریم به نوعی خط را ادامه بدهیم تا اسلامشهر و این هدیه‌ای از سوی مدیریت شهری در ایام ماه مبارک رمضان به مردم جنوب شهر تهران است.

قالیباف در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری تهران مصلی را تحویل گرفته است یا خیر، بیان داشت: مصلی هنوز به ما تحویل داده نشده و ما در انتظاریم و به محض اینکه تحویل بدهند، در خدمت خواهیم بود، البته اگر به ما تحویل هم ندهند باز هم ناراحت نیستیم چرا که باز هم کارهایی است که انجام دهیم.

شهردار تهران تاکید کرد: چنانچه مصلی به شهرداری واگذار شود طبق تعهداتی که داده‌ایم عمل خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به عدم پرداخت سهم دولت در بحث مترو خاطرنشان کرد: دولت به هر حال مشکلات خودش را دارد ولی متاسفانه به تعهدات خود در خصوص پرداخت ۵۰ درصد از هزینه‌های مترو عمل نکرده است و حتی خواهش ما از دوستان دولتی این بود که حداقل در بخش‌های ال‌سی‌های خارجی، مقداری شهرداری را همراهی کنند چرا که قانون هم این اجازه را به دولت داده است که از محل صرفه‌جویی سوخت این کار را انجام دهد.

قالیباف اضافه کرد: ما بنا داریم کار در مترو را به سرعت پیش برویم و در فاصله‌های هر قطار را که هم‌اکنون ۱۵ دقیقه است به ۳ دقیقه برسانیم و کمک دولت در این بخش می‌تواند موثر باشد.

وی اضافه کرد: ما شرایط دولت را درک می‌کنیم ولی با اتکا به این مشکلات اعلام می‌کنیم که امکان کمک دولت وجود دارد ضمن اینکه مترو جزء پروژه‌های اولویت‌دار است.

شهردار تهران در ادامه در خصوص صحبت‌های مطرح شده تونل امیرکبیر بیان داشت: توقع ما از خبرنگاران شهری که تاریخ شهر هستند این است که به درستی به مسائل نگاه کنند و اینکه گفته می‌شود که شهرداری تهران برای تونل امیرکبیر مطالعات لازم را انجام نداده است و جایی که تونل در آن احداث شده کاربری لازم را ندارد، چنین نبوده است.

وی ادامه داد: درخواست ما این است که خبرنگاران و سایر دوستان به اسناد و مدارک موجود در خصوص تونل امیرکبیر مراجعه کنند و ببینند که بحث تونل امیرکبیر از چه سالی مطرح و آغاز شد.

قالیباف ادامه داد: تونل امیرکبیر با شرایط ناگواری قبل از اینکه بنده به شهرداری بیایم رها شده بود و زمانی که بنده در شهرداری قبول مسئولیت کردم تاکید بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام داشتم که یکی از آنها تونل امیرکبیر بود که جزء پروژه‌های نادر بود که ما به بهترین شکل از آن استفاده کردیم.

شهردار تهران تصریح کرد: با برنامه‌ریزی صحیح در نهایت ما تونل امیرکبیر را به امام علی متصل کردیم و اگر اجازه ورود از این تونل به سمت بازار را بدهیم، حجم بالایی از خودروها به بازار وارد شده و هم‌اکنون این تونل یک طرفه است.

قالیباف در پایان گفت: همه حرفها در خصوص تونل امیرکبیر اجحاف به همکاران بنده در مدیریت شهری است.

نظر شما