شناسهٔ خبر: 98821 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

افضلی‌فرد:

کمیسیون اصل۹۰ به نامه وزارت‌کشور درباره انتخابات کرج پاسخ داد/ رسیدگی به پرونده از سوی شورای حل اختلاف

مصطفی افضلی‌فرد43 دبیر کمیسیون اصل نود مجلس گفت: مسئله انتخابات شورای شهر کرج باید از طریق شورای حل اختلاف حل شود و کمیسیون در هفته اول کاری بعد از تعطیلات تابستانی مجلس جلسه‌ای را برای حل و فصل این موضوع با قائم مقام وزیر کشور برگزار خواهد کرد.

به گزارش نماینده مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت پرونده انتخابات شورای شهر کرج، گفت: ما معتقدیم که طبق مستندات قانونی این مشکل باید توسط شوراهای حل اختلاف پی‌گیری و حل شود.

وی ادامه داد: مقامات وزارت کشور بر این اعتقادند که مشکل انتخابات کرج از طریق دادگستری و قوه قضاییه پی‌گیری شود اما با توجه به اینکه شرایط سلب عضویت از اعضای شورای شهر به هر دلیلی جزو وظایف شورای حل اختلاف است، این موضوع باید توسط شورای حل اختلاف پی‌گیری و مطابق نظر این شورا باید به این موضوع رسیدگی شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: علاوه بر این آقای کولیوند رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورای شهر در مکاتبه رسمی خود با وزارت کشور مطرح کرده که از این پس هرگونه مسائلی در ارتباط با ابهامات، مشکلات و شکایات در ارتباط با شورای شهرها از طریق هیات های حل اختلاف باید حل و فصل شود و مدیرکل حقوقی وزارت کشور نیز مجددا آن‌ را به شورای شهر کرج و شاکیان ابلاغ کرده؛ همه این‌ها این موضوع را تائید می‌کند که این مسئله از طریق شورای حل اختلاف حل شود.

افضلی‌فرد با اشاره به نامه قائم مقام وزیر کشور به کمیسیون اصل نود در مورد موضوع انتخابات شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: قائم مقام وزیر کشور در نامه خود به بخشی از قانون اشاره کرده و مابقی را مغفول گذاشتهاست؛ پاسخ وی به درخواست کمیسیون برای رسیدگی به موضوع پاسخ ناقصی است و من این موضوع را در صحبتی که با قائم مقام وزیر کشور داشتم به وی گفتم و عنوان کردم که من حاضرم در این ارتباط در صدا و سیما با شما مناظره کنم.

وی افزود: من در صحبتی که با رئیس کمیسیون اصل نود داشتم به وی گفتم که شما نقل قولی از آقای کولیوند داشته‌اید اما این موضوع از قول شما مطرح شده که موضوع نباید از طریق شورای حل اختلاف رسیدگی شود و رئیس کمیسیون نیز به این مسئله اذعان داشت که صحبت‌های من تحریف شده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: با توجه به مستندات موجود جوابیه‌ای از سوی کمیسیون اصل نود آماده شده مبنی بر اینکه موضوع باید از طریق شورای حل اختلاف رسیدگی شود که طی روزهای آتی این جوابیه به وزارت کشور ارسال خواهد شد.

افضلی‌فرد همچنین خاطرنشان کرد: همچنین در هفته بعد از تعطیلات تابستانی مجلس کمیسیون اصل نود جلسه‌ای را با قائم مقام وزیر کشور و مسئولین حقوقی و انتخاباتی این وزارتخانه به منظور حل و فصل این موضوع برگزار خواهد کرد.

نظر شما